1 Laatst bewerkt door mariekegraafde (15-02-2009 12:21)

Onderwerp: decoreren met ??

Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje!
Je ziet wel eens van die taarten die gedecoreerd/afgesmeerd worden met een soort witte creme.
Die taarten zien er altijd zo mooi wit en strak uit. Wie weet wat dit is voor creme? Is dit gewoon botercreme?
Alvast bedankt!!!

2

Re: decoreren met ??

misschien staat hier je antwoord? http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=37232

3

ik denk toch dikke botercreme 200 gram roomboter 200 gram poedersuiker ?? ik weet het niet zeker het word dan niet spierwit maar blijft wel mooi zitten ;)

4

Ik heb altijd het gevoel dat het een soort slagroom is, maar ik ken geen recept ofzo.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Yes ik ben eruit! Ik heb op www.bijzonderlekkers.nl een recept gevonden voor (spierwitte) Amerikaanse botercreme. Dit is waarschijnlijk wat ze gebruiken om de taarten mee af te smeren. IPV boter gebruiken ze crisco shortening. Dus dat ga ik maar eens uitproberen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!!
Groetjes,
Marieke

6

tja crisco is spierwit, maar niet te eten vind ik!  kan je geen "wittere" roomboter vinden???

vind namelijk zelf dat er qua boters veel verschil in zit, zelf gebruik in het van het AH merk en die is witter dan die van campina, maar ook niet helemaal wit!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!