1

Onderwerp: Do's en don'ts voor de beginneling?

Hallo allemaal,

Na weken hier gekeken te hebben naar al dat moois van jullie heb ik besloten om zelf ook aan de slag te gaan.
Heb ik gelijk een vraagje aan de ervaren baksters/bakkers...zijn er dingen die ik echt wel moet proberen en dingen die ik echt niet moet doen?
Ik ga na het weekend aan de slag met m'n eerste taartje met marsepein dus alle tips zijn welkom.

Groetjes Miss-J

2

Re: Do's en don'ts voor de beginneling?

Je zult al heel veel tips ook hebben gelezen als je hier al een paar weekjes komt, dus misschien is het overbodig, maar: doe geen slagroom of botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Het is ook handig dat als je iets wilt weten dat je dan gebruik van de zoekfunctie maakt hierboven, dan kom je er altijd wel uit.
Veel plezier hier op het forum en welkom,

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

4

Ik dacht dat je juist botercreme onder je marsepein moest doen als je een taart bekled of is dit niet goed???????

5

M@@ike schreef:

Ik dacht dat je juist botercreme onder je marsepein moest doen als je een taart bekled of is dit niet goed???????

Hmmm ik doe inderdaad ook altijd gewoon botercreme onder de taart, denk dat Marianne banketbakkersroom bedoelde of niet???

Groetjes Carolien

6

Ja ze bedoelt botercreme met banketbakkersroom erdoor (wat dus gemaakt is van melk ), als je dat gebruikt voor de buitenkant van je taart gaat je marsepein of fondant smelten. Met gewoon alleen botercreme niet :)

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

7

En de botercreme gemaakt met de mix uit de webshop gaat ook super onder de marsepein/fondant hoor...is wel gemaakt met wat water maar de marsepein smelt daar absoluut NIET van !

8

Thanx dames voor het reageren, voel me hier meer dan welkom en verslaafd begin ik inderdaad ook al te raken ;)
Weet nu al dat de botercreme van de webshop bij m'n volgende bestelling gaat zitten.

En zeker dat ik het resultaat van m'n (mis!) baksel hier zal plaatsen.

Groetjes Miss-J

9

Maar ik gebruik juist heel vaak de botercreme extra oftewel banketbakkersbotercreme. Deze maak ik dan aan met 100 gr banketbakkerspoeder, 50 gr poedersuiker en 300 ml melk. Dan eerst 250 gr roomboter 10 minuten romig mixen en dan de banketbakkersroom erdoor en nog 10 min mixen.
Hiermee smeer ik dus ook mijn taarten af en er smelt nooit iets. Bij anderen wel dan?

10

Ja, bij mij is het een paar keer gebeurd dat de fondant smolt of in ieder geval ging "lekken". Dus ik gebruik de botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag