1

Onderwerp: "krullende" icing &^$# bij het versieren van koekjes

Gisteren koekjes gedecoreerd (als proefje voor geboortekoekjes voor een vriendin) maar met het spuiten van de lijntje op het rompertje (en ook de puntjes) "krulde" mijn icing al aan het spuitmondje en natuurlijk ook op het koekjes :S :( Ik wil graag strakke lijntjes! :S)

Wie heeft tips??!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E33PPR6Q.jpg

In mijn album staan de rest van de koekjes. Ze staan niet op mijn andere website ;)

Hoe krijg ik ze mooier?? Ik weet wel al dat ik ze de volgende keer langer moet laten liggen (geduld staat niet zo vaak in mijn woordenboek als ik met koekjes bezig ben :-D)

Re: "krullende" icing &^$# bij het versieren van koekjes

Dunnere icing gebruiken!
Ik heb ook nooit geduld haha! Mijn koekjes zijn altijd al op voor ik ze kan decoreren :$.

3

Inderdaad je icing wat minder dik maken, en het wil ook nog wel eens helpen om niet te hard te knijpen, maar gewoon rustig, zodat het (wel wat langzamer) er geleidelijker uit komt.

Mijn website: Presentaart

4

Je moet de zwaartekracht voor je laten werken :P Dus je spuitmondje ruim een cm (of 2) boven het koekje houden en zo je icing 'laten vallen'.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door Tasch (12-02-2009 20:58)

Met een nat kwastje kun je ook "sturen" als het mis gaat. Zullen we samen een keer koekjes maken? Ik vind de koekjes mooi gelukt hoor.
Groetjes Tasch

6

als de icing gaat krullen zit er ergens een korreltje in de weg. Je spuitmondje even onder een hete kraan houden tot de icing er goed uit loopt als je even knijpt.
Je icing moet ook lopend genoeg zijn. Je mag totaal geen tegendruk voelen.

7

Bij het begin je spuitmondje op je te bewerken oppervlakte houden, licht drukken, omhooghalen en je icing "laten vallen" op je oppervlak. Hoop dat je het snapt. Ik heb de cursus gedaan met spuittechnieken, en het is wel lastig, maar mijn probleem was altijd dat ik te snel wilde, maar je moet rustig knijpen en beginnen met je spuitmond dus op je oppervlak. Succes.

8 Laatst bewerkt door miranda16 (12-02-2009 21:44)

Ik denk ook dat het icing dan te dik is. Heb dat de laatste tijd ook . en dan echt tot kramp aan toe in mn armen :O ..
Iets dunnere icing dan maar :D hihi

vind um trouwens wel erg leuk geworden hoor:)

9

Oke dank jullie wel dames! Ik zal de volgende keer idd dunnere icing maken en Tasch: Ik hou je er aan HIHIHIHIHI Gezellig op een woensdagmiddag!!! Kunnen de kids DS'sen en meehelpen!