1

Onderwerp: Help, ik krijg mijn taart niet recht!

Help,
Telkens als ik een taart bak, wil het mij niet zo goed lukken om mijn taart mooi strak te krijgen. als ik het met slagroom vul dan zakt een kant van de taart in, terwijl ik er hoeveel zakjes klopfix heb bij gedaan. heeft iemand nog een aantal goede tips voor mij???

florance

Re: Help, ik krijg mijn taart niet recht!

Ik doe er altijd gelantine bij, dat wordt aardig stijf, zeker als je het laat opstijven voordat je verder gaat met bekleden.
Gelantine 5 minuutjes laten weken in water, uitknijpen, klein beetje kokend water toevoegen tot alle gelatine is opgelost, iets laten afkoelen en dan bij de ongeklopte slagroom doen. Verder als normaal verder doen, alleen ik zorg wel altijd dat ik het verwerk voordat het helemaal stijf is geworden. Ik doe altijd 1 gelantine velletje (oetker) per 200 of 250 ml slagroom...

Misschien is dat wat? :-)
Nelleke

3

Hallo Florance,

Misschien kun je beter een soort randje (dijkje) spuiten met botercreme, dat is een stuk stevgier dan slagroom en dan blijft de slagroom gewoon in het midden.

Slagroom kloppen met poedersuiker ipv gewone suiker zorgt ook voor meer stevigheid. En je zou misschien een dunner laagje kunnen doen, zodat het niet zo erg kan doorzakken. Ook kun je gewoon op de andere kant duwen voor het zelfde effect en zo te taart weer recht maken (sorry, grapje :+)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

Weet je zeker dat je je taart weer op dezelfde plek op elkaar zet?
Het doorsnijden is namelijk bijna nooit 100 % recht dus als de bovenste en onderste laag wat van elkaar gedraait zijn lijkt je taart scheef!

Markeer voor het doorsnijden de zijkant zodat je weet waar hij weer op elkaar moet!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Inge schreef:

Ook kun je gewoon op de andere kant duwen voor het zelfde effect en zo te taart weer recht maken (sorry, grapje :+)

Hahahahaha, Inge, erg herkenbaar of onder de ene kant iets meer vulling. Werkt wel !!!

6

ik heb toevalig ergens gelezen dat je eerst een buitenrand moet opspuiten van botercrem zodat de taartvulling er niet uit kan lopen  veel sucses met het uitproberen hiervan.
grobbelia

7

maar dan nog
ik had afgelopen qweekend een slagroomtaart die niet helemaal wilde meewerken
hij smaakte er niets minder om

cateren is ook gebakjes maken :)