1

Onderwerp: ruzie!!

Vandaag zou ik de biscuit voorbereiden voor de barbietaart die ik morgen moet af hebben! Maar de blokkerbol werkt niet mee!! :( :mad: Dat kreng komt of niet uit de vorm of het bovenste gedeelte is niet gaar (50 min op 160 graden hetelucht) en heeft harde stukjes. Met name het bovenste gedeelte. Ik baal als een stekker en heb nu maar een andere vorm in de oven staan die dan als bovenste gedeelte moet gaan dienen. Hopelijk wordt het nog wat. Het is ook nog niet voor mezelf :mad: :grr:
Heeft iemand nog wat tips want dit probleem ben ik bij de andere onderwerpen over de blokkerbol niet tegengekomen.
Heb het mislukte gedeelte afgesneden. En de eerst poging in de prullenbak geflikkerd!

2

Re: ruzie!!

Hoi,

Volgens mij heeft iemand ooit verteld dat je de standaard maten an kan houden wat op het plakkertje staat van de biscuitmix van de webshop, 330 mix, 33ml water en 5 eieren. En dan gewoon eerst 140graden voor 10 minuten en dan 160 weer 10 minuten en dan 175 voor 15 minuten. De temperaturen die zij heeft gebruikt weet ik niet maar dat zijn de temperaturen die ik aanhoudt bij het bakken van een taart met die hoeveelheid.

Hoi hoi!

Ik heb het ook gehad met mijn teletubbie huis. Er bleef een gedeelte aan de bovenkant een soort ingedikte harde pudding. In mijn geval kon ik het eraf snijden en de boel met botercreme opvullen. Maar de volgende keer ga ik een bloemnagel op zijn kop in de bol leggen voordat ik het beslag er in doe. Ik denk dat dat helpt om de warmte naar binnen te leiden en gaar te maken.... Volgens mij had ik die tip al eens gelezen (ik had hem er wel ingelegd, maar gewoon toen hij al gevuld was er boven ingestoken, en dat werkte dus niet....)

Succes :-)
Nelleke

4

Er bestaat ook een zogeheten heatingcore volgens mij kun je die daar ook voor gebruiken:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=176

Alleen heb je er op dit moment natuurlijk niet echt veel aan :S

Het gaat er dus om dat je met iets van metaal de warmte naar binnen leidt, dus het zou ook met een theelepeltje kunnen of zo, misschien kun je zo iets fabrieken? Aan een ijzerdraadje of zo?

Nelleke

6

ik had een bloemennagel erin zitten. :S Maar toch had ik ook z'n gedeelte aan de bovenkant een soort ingedikte harde pudding. heb het nu opgelost door er nog een cakeje bovenop te zetten. Met een kartonnentje en marsepeinlaagje ertussen zodat de bovenkant iets langer kan blijven zitten.
Dus wie weet nog een andere mogelijkheid???

mmmm jammer, ik had de hoop dat het dan wel zou lukken. Ik ben dus ook benieuwd hoe dit bij anderen is!
Nelleke

8

bij mij gaat het tot nu toe altijd prima met de blokkerbol. Wel zet ik mijn oven wat hoger. Misschien dat dat nog scheelt?