1

Onderwerp: Chocomousse

Ik lees net bij de stapeltaarten rubriek een paar keer de vulling chocomousse, maar welk recept gebruiken jullie??
Hier bij de recepten wordt ik verwezen naar de hemelse modder,maar is er ook een makkelijker recept??

2

Re: Chocomousse

Ja hoor, die is er, Chocomousse van Mona

Veel taart plezier

Ik heb laatst superlekkere gemaakt.
Per ei: 
- 1 ei dus
- 30 ml ongeklopte slagroom
- 10 gram roomboter
- 6 gram poedersuiker
- 40 gram pure chocolade

De slagroom au bain marie verhitten tot het kookt.
De chocolade breken en in een kom doen, daaroverheen de hete slagroom gieten.
Roeren tot de chocolade gesmolten is.
Het ei splitsen en de dooier door het chocolade/slagroom mengsel roeren.
De poedersuiker bij het mengsel doen.
Dan het eiwit flink stijfkloppen en door het inmiddels afgekoelde chocolademengsel spatelen.
Even laten opstijven in de koelkast en voila!

bettie schreef:

Ja hoor, die is er, Chocomousse van Mona

Hahahaha!! Die is ook erg lekker!

5 Laatst bewerkt door Kadohke (09-02-2009 12:18)

Hemelse modders van Koenie (bij recepten links <-- )
en heb vorige week zelf een ontzettend lekker en makkelijk recept gepost in de receptenrubriek!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Het allerlekkerst vind ik bonbonblocmousse (en dan het liefst die van de pure bonbonbloc). Slagroom in pannetje op het vuur, bonbonbloc erinsmelten. Laten afkoelen en na het afkoelen stijf kloppen en klaar.

Groet, Jolanda

7

Jol321 schreef:

Het allerlekkerst vind ik bonbonblocmousse (en dan het liefst die van de pure bonbonbloc). Slagroom in pannetje op het vuur, bonbonbloc erinsmelten. Laten afkoelen en na het afkoelen stijf kloppen en klaar.

Da's toch ganache??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Kadohke schreef:
Jol321 schreef:

Da's toch ganache??

Lijkt wel veel op ganache, maar is met bon bon bloc, in plaats van gewone chocola.
Nog lekkerder.

9

2 eieren
2 el suiker
met de handmixer goed mixen

3 dl slagroom stijf kloppen
en bij het eimengsel voegen

250 g gesmolten chocolade voorzichtig door mengsel mengen

laten stijfen in de koelkast.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

10

He bedankt Sharon, dit recept ga ik eens proberen!
En de tip van het monatoetje is helemaal makkelijk ;)

11

Ik gebruik ook de chocomouse van mona, makkelijk en veilig omdat je niet met rauw eieren enz. werkt!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

12

Kadohke schreef:
Jol321 schreef:

Da's toch ganache??

Bij ganache klop je 'm niet stijf, maar het principe van chocola in slagroom is hetzelfde (dat geldt voor veel mousse of bavarois). Als je van chocolade houdt, probeer maar eens uit, dan merk je het smaakverschil (vind ik)!

Groet, Jolanda

13

chocomouse van mona, heerlijk!
en heb de witte ook al geprobeerd (mona toetje van d emaand) en die was ook lekker!

groetjes José

14

en dan gewoon mouse niets erdoorheen mixen???

15

krink196 schreef:

en dan gewoon mouse niets erdoorheen mixen???

Kan er zo tussen.

16

Ik heb vorige week chocomousemix gekocht bij aveve. Omdat ik een beetje lui was. Maar heb er veel complimenten over gehad.

Groetjes Cindy

17

<--- gebruikt de chocomousse van de Aldi, zitten 4 bakjes in 1 verpakking. Echt super lekker voor tussen je taart! enne trouwens ook om zo te eten!!

groeten, Bianca
TAART in huis

18

Ik gebruik sinds kort die van Kadohke. Die is echt heel makkelijk en kan niet mislukken en is heerlijk. Ik gebruik wel iets meer slagroom om hem wat losser en luchtiger te maken.

Hier is de link naar haar recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45806

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

19

Annemiek schreef:

Ik gebruik sinds kort die van Kadohke. Die is echt heel makkelijk en kan niet mislukken en is heerlijk. Ik gebruik wel iets meer slagroom om hem wat losser en luchtiger te maken.

Hier is de link naar haar recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45806

ja deze heb ik gisteren geprobeerd. errug lekker, wel erg machtig, maar dat is geloof ik altijd wel met mousse?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.