1 Laatst bewerkt door Sinne (07-02-2009 09:35)

Onderwerp: Afgezakt - gesmolten fondant...

Ik heb deze week wel vier taarten gemaakt, wat een productie voor een beginner, mijn dochter en ik waren allebei jarig en dat wordt vandaag geviert.
De eerste visite zal zo wel komen en ik heb de taarten dan ook op tafel gezet, en nu blijkt de marsefond van de bumba taart te zijn gezakt???
Gisteravond uit de vriezer gehaald en toen was er niets aan de hand, nu is alles van de zijkant afgegeleden ;-(
En het gekke is, dit is de enige taart waarmee het gebeurt is terwijl de rest ook op dezelfde manier bekleed is.
Er valt nu niks meer aan te doen maar wat is er mis gegaan????

http://www.dcbelle.nl/bumba%20afgezakt.JPG

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

Re: Afgezakt - gesmolten fondant...

Heeee wat jammer, die is nat geweest.
Waarmee heb je afgesmeerd?

Valt nog wel iets aan te doen hoor, gewoon een lint omheen maken van een nieuwe reep fondant.

ohh wat zonde zeg welke vulling heb je gebruikt?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

De kinderen (en ik ook) vonden het heerlijk. Ze zien Bumba en het is al goed.
Er zit aardebeienjam in en botercreme-mix, hiermee heb ik ook dijkjes gespoten en afgesmeerd. Hij is rood en al in de vriezer geweest, gisteravond eruit gehaald en bumba er op gemaakt.
De oilily taart heb ik ook zo gemaakt, alleen dan met bokkepootjes vulling, en daar is niets mee gebeurt.

www.eigentaartje.nl

5

In botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik bedenk me ineens, kan het ook door condens komen? Deze was in folie verpakt en zo ontdooit, mischien is dat niet verstandig???

www.eigentaartje.nl

7 Laatst bewerkt door Amarie (09-02-2009 22:26)

h

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

8

ws zit het probleem hem in de manier van ontdooien. Je moet een taart rustig op temp laten komen en niet laten schrikken...dus niet van de vriezer in de warmte, daar krijgt hij het erg heet van en gaat dan smelten. De tip van een kartonnen doos heb je al gekregen en daarmee in de loekast zetten, dan 2 uur van te voren op een koele plek bij laten komen en als het goed is blijft je taart dan heel! Ook met de mix van de webshop, al zijn de meninigen hierover verdeeld. ik heb tot nog toe geen problemen gehad!