1

Onderwerp: vlinders maken en kleuren

Beste allemaal,

Ik heb een paar kleine vraagjes. Gister heb ik een vlinder-uitsteker gekocht, net zo een als deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=94, maar dan is het er maar 1.

Graag wil ik deze op een taart gebruiken. Nu zat ik er aan te denken om tylose door de marsepein te doen en de vlinder dan te latend rogen met de vleugels omhoog, zodat hij niet plat blijft. Dit kan toch?

Ook zou ik graag de vleugels van de vlinder willen kleuren met meerdere kleuren. Bijvoorbeeld geel met roze aan de rand. Waarmee kan ik dat doen. Ik heb een aantal kleuren van Wilton in huis (maar dat is meer een soort gel) en ik heb een aantal poeders in huis. Zijn deze hiervoor geschikt. Waarmee beschilderen jullie de marsepein?

Sory, veel vragen maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bedankt alvast!

Groetjes,

Simone

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Re: vlinders maken en kleuren

Hoi,

Je kunt inderdaad met tylose vermengen, dan blijven de vlinders inderdaad rechtop staan, zakken dus niet in.
En wat betreft de kleuren je kunt bij ongekleurde marsepein die kleurpoeders gebruiken.
Bijv. van Ed Able Art, dan kun je met een kwastje de kleuren erop verven.
Dat geeft een heel leuk effect.

3

Met marsepein vind ik het niet fijn werken, droogt veel te langzaam. Echt dagen.
Als je de vlinder van fondant met tylose maakt, en laat drogen, is hij al na een uurtje klaar.

4

Dag Siepie,

De mooiste vlinders krijg je als je die maakt van flower paste (als je dat in huis hebt...). Die kun je heeeel dun maken en daar hoef je geen tylose doorheen te doen, want het wordt snel hard.

Van marsepein kun je natuurlijk ook vlinders maken (wel met tylose) maar die blijven wat dikker dan de flower paste (maar ook wel mooi).

Beide (zowel de flower paste als de marsepein) kun je kleuren met poederverf (dusten) door met een zacht penseeltje (of een ogenschaduw-sponsje) de poeder er op te doen.  Je kunt hele mooie pasteltinten maken door een beetje poedersuiker door de felle kleuren te mengen.

Ik hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."