Onderwerp: is een siliconen bakmat handig?
En is dat makkelijk te reinigen? Of wordt die ook zo aangebrand bruin (onreinigbaar) zoals mijn 2 siliconen vormen die ik zelden gebruik?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » is een siliconen bakmat handig?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
En is dat makkelijk te reinigen? Of wordt die ook zo aangebrand bruin (onreinigbaar) zoals mijn 2 siliconen vormen die ik zelden gebruik?
ik gebruik er
Ik heb zelf geen bakmat, maar het lijkt me dat die heel gemakkelijk schoon te maken zijn omdat het makkelijk materiaal is!
bakmatten en eigenlijk alle silliconen bak attributen veranderen na verloop van tijd van kleur (afhankelijk van de frequentie van gebruik). De een wat meer (zoals de blauwe action vormen en matten) en de ander wat minder (egale kleuren, xenos, hema), maar uiteindelijk verkleuren ze allemaal. Dat heeft niks met smerig te maken, dat hoort bij het materiaal (staat ook aangegeven op de verpakking).
Daar rekening mee houdend vind ik ze erg fijn, bij mij ligt de action bakmat standaard in de oven (wordt vaak gebruikt en verkleurd dus), heel handig in gebruik. Mocht ie vies zijn (dus niet verkleurd) dan gaat hij in de vaatwasser of in een sopje met warm water en is hij zo weer schoon. Wij bakken er eigenlijk alles op, koekjes, frietjes, als onderkant voor bakringen, enz
ik heb ook die van de action!! Geweldig ding!! Maar idd wel verkleurd, maar schoon! Erg makkelijk net als alle andere afwas!
Ik heb de 2 een van Lidl en de mooi blauwe van Action. Ze zijn super handig vind ik.
Wat mij ook handig lijkt; is zo'n mat in de breedte van m'n aanrecht om (mm-)fondant op uit te rollen. Zou dat ergens te koop zijn?
Gr,
Maris.
Wat mij ook handig lijkt; is zo'n mat in de breedte van m'n aanrecht om (mm-)fondant op uit te rollen. Zou dat ergens te koop zijn?
Gr,
Maris.
Daar heb je hem niet voor nodig hoor. Die gebruik je vooral in de oven.
Koop bij de blokker een tafelzeiltje per meter op zo'n rol, en je hebt een mooi op maat anti plak zeiltje. Helaas, deze kan dus niet in de oven, maar wel heel makkelijk voor mmf of marsepein.
hoef je zo'n zeil ook niet steeds in te smeren met poedersuiker ivm plakken??
hoef je zo'n zeil ook niet steeds in te smeren met poedersuiker ivm plakken??
Niet bij marsepein, wel iets bij fondant. Maar veel minder dan dat je het op het aanrecht doet.
Hello Kitty schreef:hoef je zo'n zeil ook niet steeds in te smeren met poedersuiker ivm plakken??
Niet bij marsepein, wel iets bij fondant. Maar veel minder dan dat je het op het aanrecht doet.
kijk dat is wel handig, van de week ook ff regelen haha dank je wel
witje75 schreef:Hello Kitty schreef:hoef je zo'n zeil ook niet steeds in te smeren met poedersuiker ivm plakken??
kijk dat is wel handig, van de week ook ff regelen haha dank je wel
Ik heb de vraag verkeerd gelezen, poedersuiker kan je beter helemaal niet gebruiken, anders krijg je doffe vlekken.
Maar bij fondant kan je dus met een wit blok harde frituurvet iets insmeren.
Wel belangrijk, steeds als je een paar keer hebt gerold, marsepein of fondant omdraaien, en weer verder rollen. Dus wel 10 keer omdraaien bij een grote lap.
Dit voorkomt ook veel plakken. En je zal merken, zodra je het omdraait, je makkelijker kan rollen.
oke, nou weet je wat het is, ik moet toch iets van een plank maken, want mijn aanrecht is ribbeltjes, en me eethoek zit ook een gleuf in dus moet toch iets hebben wat vlak is, en span er dan gewoon zeil omheen!!
alle beetjes helpen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » is een siliconen bakmat handig?