1

Onderwerp: Rolkwaliteit marsepein

Hallo,

Ik heb een vraag over marsepein. Morgen ga ik mijn eerste taartje bekleden met marsepein. Ik heb het recept gebruikt dat hier links staat. (het eerste). Nu is deze goed gelukt en heb deze ook gekleurd. Dat is het probleem niet.

Alleen lees ik overal dat de beste rolkwaliteit marsepein de verhouding 1:3 moet zijn. En in dit recept is dat 1:1. Namelijk 350 gram amandelen en 350 gram suiker (in totaal). Hoe zit dit??

En kunnen jullie me misschien helpen aan een recept dat die juiste verhoudingen wel heeft?

Please help!

Re: Rolkwaliteit marsepein

sorry, kan je niet helpen, ik waag me niet aan zelf marsepein maken. Marsepein koop ik in de webshop.

Veel succes!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

3

ik denk dat je dan 1 op 3 moet gaan zitten

1 deel amandelen, en 3 delen suiker.
recept heb ik niet, maar denk dat het precies hetzelfde gaat alleen de verhouding anders doen.

4

Het zal erg lekkere marsepein zijn, maar bekleden zal niet meevallen. Rolkwaliteit marsepein heeft niet alleen te maken met de verhouding (wel veel uiteraard), maar ook met de wijze van bereiden. Met de hand krijg je dat eigenlijk nauwelijks voor elkaar. Alleen dus meer poedersuiker toevoegen zal niet de volledige oplossing zijn.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Dames: dank jullie wel voor jullie reacties.

Maar Marianne: het bekleden ging eigenlijk supermakkelijk?!? Ik heb vandaag (voor het eerst) een klein taartje bekleed met (zelfgemaakte) marsepein. Ik ga straks een foto plaatsen. Het is wel een simpel taartje geworden...maar heel goed gelukt (vind ik zelf).

Bij het uitrollen heb ik een tafelzeiltje gebruikt van de marskramer en een pvc-buis van de gamma.

Het is de eerste keer; heb ik beginnersgeluk? :D

Biebs30: ik ga de marsepein volgende keer proberen te maken volgens verhouding 1:3. Want ik lees toch vele verhalen hier dat dat makkelijker werkt. Al vind ik dus de marsepein die ik hebt gemaakt zoals links beschreven staat (het eerste recept) ook perfect werken.
:Y