1

Onderwerp: Iemand lekker recept of idee hoe je Aardbeien bavarois maakt ?

Hoi,

Nu was ik bij de Albert Hein en stond voor het Dr.Oetker vak, nu zag ik daar een pakje met aardbeien erop, ik dacht dat is aarbeien bavarois dat je alleen water of melk hoef toe te voegen, maar nee door goed te lezen op de achterkant las ik : Pudding.

Nu wil ik weten kan er ook pudding als tussenlaag ? Ik doe normaal banketbakkersroom als tussen laag maar zo eens wat fris willen zoals aardbeien bavarois, weet iemand een lekker recept en war ook simpel te maken is ?

Vroeger hadden ze aanmaak zakjes voor bavarois maar kan dat nergens meer vinden.

Hoop op meningen en tips.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Iemand lekker recept of idee hoe je Aardbeien bavarois maakt ?

Ik gebruik altijd de mix, maar ik weet eigenlijk niet of ze die ook hier in de webshop hebben.
Wat ik me wel afvraag is of je die kant en klare bavarois uit het koelvak zou kunnen gebruiken, eigenlijk nog nooit geprobeerd.
misschien iemand anders?..............................

Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

3

Ja dat vroeg ik me ook af, dan zou je lekkere aardbeien kwark kunnen doen, nou ja kan dat eens uitproberen, bij die pudding van Dr.Oetker denk ik gelijk aan drilpudding !!!!! hahaha, ben geen pudding mens maar vanl bavarois houdt ik wel.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Ik heb de bavaroisemix van Soezie gebruikt....en daar heb ik toen een pot frambozen (uitgelekt) en een flinke lepel aarbeienjam door gedaan..was heerlijk.

5

Ze hebben hem hier helaas (nog) niet. Inge??? Alsjeblieft???
Ik heb laatst de aardbei en kersen bavarois bij Piece of cake besteld. De aardbei was lekker, de kersen was voor onze smaak iets te zuur. De eerst volgende keer wil ik de chocolade en banaan proberen.

6

Hoi Manika,

Ik heb laatst een keer aardbeien bavarois zelf gemaakt. Ik heb in het recept "Limoenbavarois" (gebruik de zoekfunctie maar eens) de limoen vervangen door een paar eetlepels aardbeien saus in een tube. (Dr. Oetker)
AH heeft ook bij de bakspullen kleine plastic bakjes met meerdere smaken saus waaronder ook aardbeien saus, is van hun eigen merk.
Ik vond het erg lekker geworden. Maar de limoenbavarois is echt mijn favoriet hoor!

Groetjes Chantal

7

ik gebruik ook altijd bavarois mix van aveve (soezie?) en dat gaat geweldig tussen een taart. heb nu ook cocosmousse gekocht, die kwam van bij colruyt, voor de belgen, en die is GEWELDIG LEKKER !!!

je kan volgens mij ook aardbei pudding gebruiken en een beetje gelatine onder doen om het extra stevig te maken.

en die limoenbavarois van op de site is idd erg lekker en fris!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Limoen bav. ismijn favoriet. maar mascarpone met aardbeien of frambozen(saus/jam)is ook er jammie. Zeker in combinatie met een laagje limoen bav...
Succes.X Simone

Kijk gerust in mijn album!
http://www.mijnalbum.nl/Album=CSXEISWI

9

Ik heb ook mix gezien bij Planet Cake in Rotterdam. Weet niet of deze mix lekker is, heb het nog nooit geprobeerd.
Groetjes,
Annita

10

Ik heb hier een kookboekje van de huishoudschool K.A.V. van het jaar 1971.
Dat was nog van mijn oma. Zeer grappig soms met al die regeltjes van hoe je je als vrouw moest gedragen op een feestje.En de manier van dekken en zo. En de foto's !!

Ik gebruik dat heel dikwijls maar omdat ik lange tijd geen oven had , heb ik me met al dat taart, bakrecepten gedeelte nooit beziggehouden.
En nu zag ik in het weekend dat er veel van die receptjes instaan

En dus bavarois

VANILLEBAVAROISE

1/4 l melk
1/4 l room
2 eieren
50 g suiker
1 pakje vanillesuiker
6 blaadjes gelatine
een snuifje zout
(enkele gekonfijte vruchten)

Laat de gelatine weken in een weinig koud water. -roer de eierdooiers met de suiker-
Breng de melk aan de kook met een snuifje zout en giet ze goed roerend bij het eiermengsel.
Laat dit mengsel opnieuw even verwarmen tot het lichtjes gebonden is, laat het echter niet doorkoken. Laat de room een weinig afkoelen.
Knijp de gelatine even uit en los ze op in een weinig heet water.
Voeg de gelatine bij de room en laat verder afkoelen en lichtjes opstijven.
Klop de room met