1

Onderwerp: Giraf

Hoi Dames,
Mijn zusje is binnen kort jarig en ik wil graag een giraffen taart maken. Maar dan stuit ik op een probleempje. Hoop dat jullie kunnen helpen.
Om de achtergrond vlekken te geven weet ik wel, maar wat nou als ik een girafje boetseer hoe krijg ik daar dan vlekken op? en dan neit de bolletjes bruin er gewoon op plakken. Maar zo dat het lijkt alsof het een geheel is. Snap iemand dit en kan iemand helpen? ALvast bedankt,
Laura

2

Re: Giraf

Je kunt inderdaad de vlekjes erop leggen daarna, gewoon heel dun rollen en dan erop plakken. Of je kunt het schilderen, wordt ook heel leuk. Maar is net wat je wilt.
Op mijn site (www.tartacadabra.nl)  staat bij Geboortetaarten een geschilderd girafje maar bij Lonestar staat er eentje met gewone vlekjes en die is ook superlief, haar album is deze:http://fabulouspastries.mijnalbums.nl/

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Bedankt, maar als ik ze erop leg hoe laat ik ze dan helemaal egaal aan het girafje vastmaken? En als ik niks vind hoe moet ik dan schilderen? Ik gebruik marsepein.

4

Je plakt de vlekjes vast met een vochtig (van water) kwastje, of eetbare lijm (is veel over te vinden hier op het forum).
Het schilderen heb ik gewoon gedaan met kleurgel en een klein beetje alcohol (jener, vodka of gin) of zelfs een klein beetje water, gaat ook goed.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

je kunt ook andersom werken.
Een bruin girafje maken en dan een heel dun geel staafje maken. Dat plat rollen tot een heel dun lintje en over het bruine lijfje leggen. Zo'n lintje is vaak zo dun dat het lijkt of het egaal is. Je kan evt het hoofdje wel van geel maken om hem er vriendelijker uit te laten zien