Onderwerp: cupcake-bakjes laten los???
Hallo allemaal,
Ik maak regelmatig cup-cakes, maar heb er altijd een paar bij zitten waarvan de papiertjes loslaten. Doe ik iets fout of is het pech?
Hoor graag tips oplossingen.
Wendy
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » cupcake-bakjes laten los???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
Ik maak regelmatig cup-cakes, maar heb er altijd een paar bij zitten waarvan de papiertjes loslaten. Doe ik iets fout of is het pech?
Hoor graag tips oplossingen.
Wendy
Dat heb ik nou ook, zijn ze nooit allemaal altijd maar een paar loslatende papiertjes
Ben er nog niet achter wat het nou kan zijn, dus lees even mee
Even zoeken op loslaten AND cupcakes en deze rubriek selecteren en je komt al heel veel tips tegen.
Bij mij werkt: kort & heet bakken (17 min. op 190 graden) en gelijk storten. Ik gebruik meestal de witte papiertjes uit de shop, maar het werkt ook -bij mij dan- bij alle andere baking cups.
Het schijnt dat de papiertjes van oetker het snelst loslaten.
En niet aan de papiertjes trekken, om ze eruit te krijgen, maar op de kop leggen.
Anders trek je de papiertjes er af.
Ook niet met een vork eruit wippen, op die plek laten ze als eerst los.
Ik heb het voordeel dat ik alle cakejes los bak. En ze dus stuk voor stuk uit hun siliconen vorm haal. Eerst even snijplank erop en dan heel even wachten en dan uit de vorm halen.
Ik bak ze tegenwoordig ook los in een siliconenvorm. En daarna in een mooi papiertje presenteren. Het papiertje blijft dan mooi, zonder dat het vettig wordt. En het ziet er netjes uit
Hebben jullie ook het probleem dat de cc vliegen in het papiertje, de onderste cm is lucht?
En natuurlijk; hebben jullie tips om het te voorkomen?
laatst goede tip van een vrouw hier op het forum, Martinique
prik nu met een satestokje in de cupcake, en haal hem zo uit de vorm.
En het werkt perfect, geen loslatende papiertjes meer
Nee, heb geen last van lucht. Ik vul de baking cups met een snoepzak, beginnen in het midden en en dan een circeltje spuiten, en dan daar nog een ring bovenop.
Ik bak ze tegenwoordig ook los in een siliconenvorm. En daarna in een mooi papiertje presenteren. Het papiertje blijft dan mooi, zonder dat het vettig wordt. En het ziet er netjes uit
Maar dat papiertje zit dan toch niet vast?
Hebben jullie ook het probleem dat de cc vliegen in het papiertje, de onderste cm is lucht?
h
Brabantsetaart schreef:Hebben jullie ook het probleem dat de cc vliegen in het papiertje, de onderste cm is lucht?
h
Mijn ervaring is dat de volgende dingen echt moeten kloppen
bij de funcakes mix voor cupcakes (van de webshop bijvoorbeeld) staat dat
-alle ingredienten op kamertemperatuur moeten zijn
-de oven voorverwarmd moet zijn
-de mix slechst(!) 4 minuten op de rustigste(!) stand gemixt moet worden
als je daar op let dan gaat het goed. Doe de vormpjes niet te vol! Ik werk zelf met een ijslepel, die strijk ik af en de inhoud is precies 1 cupcake. Als je er teveel indoet, krijgt de cupcake een bolling die openbarst (soms) en dat is om te decoreren niet zo mooi. Als je de CC mix te hard of te lang klopt/mixt, laat de onderkant los. Als je de boter of ander ingr. niet op kamertemperatuur hebt (en de boter mag
Hoi medebaksters, zonde een nieuwe topic te openen dus post ik mijn vrtaag bij deze.
ik moet cupcakes bakken en heb leuke luxe papiertjes besteld,maar wil niet dat ze lelijk wordne of gaan vastplakken. kan ik de cc's gewoon bakken in de iwtte papiertjes ( lukt altijd bij mij ) en daarna in de luxe papiertjes doen? of ben ik verplicht ze meteen te bakken in het papiertje die ik wil hebben. snappen julli ehet nog? ik hoorhet heel graag!!! eeh..voor morgenmiddag hahaha...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » cupcake-bakjes laten los???