1

Onderwerp: Saroma vulling / Mona toetjes vulling

Ik las hier wel eens dat iemand saroma toetjes als vulling gebruikte... Heeft iemand toevallig een recept? Maak je sarama met botercreme aan? Of anders?

En ik heb wel eens de monatoetjes gebruikt (kwarktaart aarbei en kwarktaart citroen). Gebruiken jullie alle soorten pudding van mona?
Tips? Altijd welkom!

Van de week toevallig de Mona kwarktaart citroen uitgeprobeerd in combi met lemon curd. Ben erg benieuwd hoe het smaakt (helaas staat de taart nog te wachten in de vriezer)...

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

Re: Saroma vulling / Mona toetjes vulling

Ik maak de saroma aan met slagroom of een mengsel van slagroom en melk.
Voor de stevigheid eventueel een velletje gelatine erdoor.

3

Ja precies zoals wendy zegt met slagroom aanmaken

4

Kaatje2 schreef:

Van de week toevallig de Mona kwarktaart citroen uitgeprobeerd in combi met lemon curd. Ben erg benieuwd hoe het smaakt (helaas staat de taart nog te wachten in de vriezer)...

Dat is een heerlijk frisse combinatie. Erg gewild hier.
En saroma kan ook door de botercreme heen. Dan gewoon wat poeder erdoor roeren, en proeven tot je het een goede smaak vindt.

5

witje75 schreef:
Kaatje2 schreef:

Dat is een heerlijk frisse combinatie. Erg gewild hier.
En saroma kan ook door de botercreme heen. Dan gewoon wat poeder erdoor roeren, en proeven tot je het een goede smaak vindt.

Oke, nou bedankt he! Ben namelijk wat aan het proberen met smaken zodat ik het ook een ander kan aanbieden ;-)

6

Ik doe het ook door de botercreme. Bij de chocolade rasp ik er dan ook nog wat chocolade door, errug lekker

7

Ik ben inderdaad wel voor de botercreme versie. Omdat je de slagroomtaarten altijd in de koelkast moet bewaren... En de botercreme niet. Ik ga er gelijk van de week met aan de slag!!

Ik heb nu ook al verschillende toetjes van mona door de taarten gedaan...

Vooral: mona-kwarktaart citroen + lemoncurd
1keer dubbele laag Dame-blanche  ....was echt heeerlijk :-)!
nu wil ik het toetje van de maand; witte chocolade + frambozensaus uitproberen met een laagje saroma framboos...ben ook errug benieuwd!

O ja, 'k doe inderdaad wel een randje botercreme erlangs!

9

Idd. Slagroom met saroma....jammie naar het recept van DO.....;)

10 Laatst bewerkt door Piece of Cake (07-02-2009 12:55)

Doen jullie het toetje dan zo op de taart of maken jullie dit steviger met een blaadje gelatine?

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!