1

Onderwerp: marsepein kleuren

ik ben echt een beginner,  dus ik hoop dat ik geholpen kan worden,
Mijn zoontje word vrijdag 7 en hij vroeg om een pokemon taart,  ik met mijn grote mond oh die maak ik wel even,  haha..!!

Nee ik heb alles al in huis,  maar moet alleen nog de kleurstof kopen,  waar kan ik die krijgen.
Ik woon in de buurt van Arnhem en Doetinchem.
Ik wil donderdag al beginnen dus om het via een website te bestellen,  ben ik natuurlijk al veeeeeeeeel te laat mee.
Ja thats me!!!

Groetjes Yvonne

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

2

Re: marsepein kleuren

Probeer het eens bij de bakker. Die hebben vaak wel en paar druppels kleurstof te koop. Wel wat kleine potjes/fotopotjes meenemen.

3

of bij een kruidenwinkel... Succes!

Groetjes, Dorothea.

4

oke,

bedankt voor de reacties,  jullie zijn er snel mee.
Leuk,  heb er echt zin in om er mee te beginnen.
Je hoort wel of het gelukt is.

Groetjes yvonne

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

5

vraagje, is het nog van belang dat je de marsepein eerst laat rusten als je het gekleurd hebt of kan je het direct gebruiken.
en doe je er standaard tylose of suikerbakkerspoeder door of alleen als je hem steviger wil maken

6

maar als je vandaag besteld bij de wbshop kan je het donderdag nog binnen hebben

7

ilsehennie schreef:

vraagje, is het nog van belang dat je de marsepein eerst laat rusten als je het gekleurd hebt of kan je het direct gebruiken.
en doe je er standaard tylose of suikerbakkerspoeder door of alleen als je hem steviger wil maken

Als je een nieuwe vraag hebt, kun je beter een eigen topic beginnen...

Gekleurde marsepein kun je gelijk gebruiken en je hoeft er geen tylose of suikerbakkerspoeder door te doen. Tylose doe je als je er mee gaat boetseren, suikerbakkerspoeder (of poedersuiker) als het erg plakt, maar meestal kan het prima zonder.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:
ilsehennie schreef:

Als je een nieuwe vraag hebt, kun je beter een eigen topic beginnen...

Gekleurde marsepein kun je gelijk gebruiken en je hoeft er geen tylose of suikerbakkerspoeder door te doen. Tylose doe je als je er mee gaat boetseren, suikerbakkerspoeder (of poedersuiker) als het erg plakt, maar meestal kan het prima zonder.

ha ha, ja sorry ben net nieuw op dit forum en vond het al heel wat dat ik wist hoe ik iets moest plaatsen, dus zal het nu wel weer verkeerd doen, maar in ieder geval bedankt!!
zal proberen het volgende keer goed te doen