1

Onderwerp: gouden sliertjes oilily

Hoi! :)

Ik vroeg me af hoe die lijntjes op een Oilily taart goud geverfd wordt, of beter: wanneer:
doe je dit nadat je het op de taart hebt 'gedrapeerd' en daarna verfen, of doe je dit voordat je het op de taart doet? Hoe voorkom je vlekken op de taart?

Groetjes Tien

2

Re: gouden sliertjes oilily

Nog nooit gedaan hoor... Maar ik zou het eerst verfen, even laten opdrogen en dan hopen dat je het in een keer op de juiste plek plakt...

3

Zijn het geverfde lijntjes dan? Ik dacht dat het goudkleurig spuitspul was oid ....

4

Sommige dingen verf ik van te voren en andere als ze al op de taart zitten.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

Zilver is ook goed???? ;) hab alleen zilveren sliertjes gemaakt
Ik dust eerst de grijze sliertjes en dan plak ik ze op de taart.
En inderdaad goed richten en niet verschuiven anders krijg je vlekken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik beschilder het pas als het op de taart zit. Heb de lijntjes wel in icing gedaan, maar dat maakt geen verschil.
IK gebruik een innieminnie penseeltje.

7

Oke, dames, leg het me svp nog eens even uit, ik snap er niets van :-)
De lijntjes spuit ik dus van icing op bakpapier oid, daarna maak ik ze goud, en dan plak ik ze erop? En waarmee maak ik ze goud dan?

Ik heb de lijntjes met de SugerGun gemaakt en op de taart gedrapeerd. Vervolgens even laten rusten en toen met lustre dust gold sparkle, gemengd met alcohol geverfd met een klein kwastje. Een heel karwei, maar met een mooi resultaat

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

9

Ik wil voor mijn zusje ook een op oilily-geinspireerde taart maken. Nu heb ik alleen de pearl-dust dus goudgekleurde lijntjes worden het toch niet. Nu zat ik dit topic te lezen en bedacht ik me het volgende... Kun je je marsepein niet met de pearl-dust doorkneden en daar dan sliertjes van draaien? Of zie je dan niks meer van de glitter?

(Heb de dust dus nog nooit gebruikt, sterker nog, hij komt pas morgen of overmorgen binnen haha!)
Ik gebruik nooit icing of fondant maar werk uitsluitend met marsepein... Heb ook geen sugargun (wel eventueel een spuitje, idee ook van iemand hier op het forum)

Dusss... wat zou het handigste zijn?

Ik voel me een beetje kiezel...

10

nee.. je kunt een heel potje dust door een beetje marsepein kneden en het geheel NIET terug vinden..  dit heeft echt geen zin..

ook poeder dusten op z'n klein lijntje is niet handig...dat wordt niet mooi..de poeder dus aanlengen met alcohol (helder) en dan met een fijn kwastje aanbrengen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

En voor goud kan je dus gele sliertjes maken, de kleur geel dus zoveel mogelijk in de buurt van goud houden dus een beetje geel-oranje, niet te fel. En dan de sliertjes dusten inderdaad met alcohol en goudkleur dan moet het goed komen.
voor zilver kan je dus een grijze ondergrond gebruiken als kleur.

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

12

Suzanne74 schreef:

Oke, dames, leg het me svp nog eens even uit, ik snap er niets van :-)
De lijntjes spuit ik dus van icing op bakpapier oid, daarna maak ik ze goud, en dan plak ik ze erop? En waarmee maak ik ze goud dan?

Ik snap dat je verward bent geworden.

Royal icing kan je gebruiken om lijntjes mee te spuiten, maar dat hoort eigenlijk gelijk op de taart te gebeuren.

Je kan dus ook met marsepein of fondant sliertjes/lijntjes maken m.b.v. een sugarcraft gun, in de kleuren geel of grijs. Die dan op bakpapier leggen en verven in of goud of zilver. Als het gedroogd is, dan pas plakken op de taart.

Hoop dat je hiermee wat wijzer bent geworden. :thumb:

Groetjes Tweety!