1

Onderwerp: fondant smaak geven met amandelessence?

Tja, ik heb afgelopen week gemerkt dat ik fondant vies vind smaken maar wel lekker soepel vind werken. Ik heb van de week een taartje bekleed met marsefond. Maar wat ik mij nu af vroeg: zou ik amandelessence (heet toch zo? van dr. Oetker) aan de marsefond kunnen toevoegen zodat het wel zo lekker werkt als marsefond maar meer naar marsepein smaakt?

Ik ben wel benieuwd of iemand dit al eens heeft geprobeerd, anders ga ik zelf maar testen (en andere fondant proberen, misschien smaakt die wel lekkkerder;) )

Alvast bedankt!!
veel groetjes,
Marja

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

Re: fondant smaak geven met amandelessence?

Hey dat is een megagoed idee!
Ik lees even mee of iemand er al ervaring mee heeft.

Ik heb laatst ook kant en klare gekleurde fondant geprobeerd maar vond het ook niet lekker! Maar toen heb ik deze geprobeerd http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1321 en die vind ik wel lekker, die heeft niet zo'n aparte bijsmaak, en werkt ook nog eens heel fijn.

'I love it when a cake comes together'

4

Nou ik heb het getest en het werkt! Ik heb ook fondant smaak gegeven met mango extract, heeerlijk!!!

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

5

Ja hoor vroeger maakte ik mijn fondant zelf en deed daar ook amandelextract in en dan krijg je een marsepeinsmaak!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

6

Ik heb ook nog een vraagje over marsefond.
Als ik nu een plak marsepein over een plak fondant leg.
Dit samen uitrol, en de marsepeinkant op de taart leg, krijg ik dan het echte witte fondant boven?
Want dan maak ik liever geen marsefond, maar smaakt wel zo denk ik.
En is het extra wit.
Iemand ervaring?