1

Onderwerp: blond!

Effe een vraagje....

Is er een verschil tussen muffins en cupcakes? Ik zag net namelijk ergens het woord cupcakemix staan, en bij mij bij de AH hebben ze toch echt alleen maar muffinmix.

Dit is ongetwijfeld een ontzettend domme vraag, sorry alvast, ik ben van origine blond...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

2

Re: blond!

de muffinmix van dr. oetker gebruik is als cupcake mix.

3

is het niet omdat ze op een rooster moet ipv bakplaat? weet het niet hoor denk alleen mee ik ook blond van nature :)

wil alles leren,dikke groetjes

4

Volgens mij is het originele muffin recept minder zoet dan cupcake, en worden muffins sneller bij iets hartigs gebruikt. Maar het wordt ook vaak door elkaar gebruikt.

5

Wat is uperhaupt het verschil tussen een cc en een muffin.
Zitten dezelfde ingr. in toch?
En ze zien er hetzelfde uit?

6

muffin is vaak met iets extra door het beslag volgens mij. Bijvoorbeeld stukjes appel of peer. Wij hebben hier een boek met super veel verschillende muffins. Cupcake is een zoetigheid en muffin meer iets hartig.

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

7

Muffinmix wordt aangemaakt met olie en cakemix met boter. Muffins bollen uit aan de bovenkant (ronde bol boven het papiertje) en cupcakes zijn ongeveer tot aan het papiertje. Ikzelf vind muffins lekkerder, maar (mijn) kinderen hebben liever cupcakes. Beiden zijn zoet.

Groet, Jolanda

8

Ok, dus als ik mooie platte cupcakes wil, kan ik beter cakemix gebruiken? En dan een plank erop als ze uit de overn komen, dan zijn ze zeker mooi plat.

Bedankt!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

9

Volgens mij zit het verschil 'm in de ingredi

Groetjes Notje

10

Muffins zijn normaal gesproken minder zoet en bevatten minder vet. Ook maak je ze door de droge ingedrienten samen te doen in een kom en de "natte" ingredienten ook samen te doen (de boter smelt je ook altijd), dan giet je de natte bij de droge en dan even kort door elkaar spatelen, het mag ook klonterig zijn. Bij cc's mix je gewoon en beter niet klonterig ;)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"