1

Onderwerp: Recept voor biscuit

Benodigheden:

4 Eieren
4 Eetlepels warm water
150 gr Suiker
1 Zakje vanillesuiker
Snufje zout
125 gr Bloem
75 gr maizena
2 tot 3 Theelepels bakpoeder
Eventueel geraspte schil van 1 citroen

Eierdooiers met het water schuimig mixen, beetje bij beetje de suiker, vanillesuiker, zout en de cirtoenschil toevoegen. De massa tot een cr

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2 Laatst bewerkt door Piece of Cake (18-06-2009 17:29)

Re: Recept voor biscuit

Ik heb vandaag eens geprobeerd om het bloem mengsel er met de mixer op de laagste stand toe te voegen maar zou het niet aanraden. Ik zag de massa voor mijn ogen inzakken, ben er maar gauw mee opgehouden. Er staat nu wel een prachtig taartje in de oven dus het is wel goed gekomen! Zijn er al mensen die het recept hebben geprobeerd? Ben erg benieuwd naar ervaringen buiten die van mij om. Ik heb trouwens eerst de eierdooier cr

Groetjes Rebecca

3

bedankt voor je recept,
zag het net te laat, heb net een biscuit gebakken. Maar ik vond hem niet zo hoog :( Dus volgende keer een keer dit recept!

4

Ik gebruik ook zo'n soort recept voor biscuit. Alleen vind ik dan dat de biscuit te luchtig word. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen. Met te veel luchtbellen in de biscuit zeg maar. De biscuit lijkt dan niet op de biscuit die in taart van de winkel zit. Maar meer op cake.

Ik doe trouwens 100 gram maizena en 100 gram bloem. En ik doe er 1 volle theelepel bakpoeder in. Het opgeklopte eiwit spatel ik er als laatste voorzichtig door.

Ik ben in ieder geval nog niet helemaal tevreden over mijn bescuit. Hoog wordt die trouwens wel. Komt door de bakpoeder denk ik.

Zou bij mij de verhouding bloem/maizena niet kloppen? Volgende keer doe ik zoals jij hebt beschreven met 125 gram bloem/75 gram maizena. Hopelijk wordt de biscuit dan zoals ik wens.

Ik heb geen last van luchtbellen in het biscuit.

Groetjes Rebecca

6

Met dit recept krijg je dus een biscuit die heel fijn is? Dan ga ik dit recept snel eens proberen. :Y

7 Laatst bewerkt door Elly67 (19-02-2009 19:55)

Ik heb het recept net uitgeprobeerd en er komt een prachtig kapsel tevoorschijn. Hij ruikt lekker en ziet er goed uit. En hij smaakt ook nog eens heerlijk. Als je een chocoladebisquit wilt maken, doe je dan gewoon cacaopoeder erdoor of beter gesmolten chocolade?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VPVEBFO8-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NMBLKTBC-D.jpg

Groetjes, Elly

Ik zou gesmolten choco doen denk dat ie anders te droog wordt! Ziet er mooi uit je kapsel!

Groetjes Rebecca

9

Hey!

Ik zag een recept wat hier heel erg op lijkt, maar in plaats van het bakpoeder en de maizena, 100 gram zelfrijzend bakmeel (en dan dus wel ook minder bloem).. Heeft iemand dit wel eens geprobeerd of weet iemand of dit anders wordt? Ik ga morgen namelijk mijn eerste biscuit bakken dus weet niet goed wat ik nou moet kiezen!
Alvast bedankt!

xx

10

Jullie biscuit gaat zo mooi recht naar boven. Is jullie bakvorm zo hoog of hebben jullie hier een tactiek voor? :)
Het lijkt me geweldig om zo'n taart uit de oven te kunnen halen!

11

Mila86 schreef:

Jullie biscuit gaat zo mooi recht naar boven. Is jullie bakvorm zo hoog of hebben jullie hier een tactiek voor? :)
Het lijkt me geweldig om zo'n taart uit de oven te kunnen halen!

Je kan je bakvorm verhogen met bak papier.

12

Wel een fijn recept, maar hij komt helemaal niet zo hoog....
Wat doe ik verkeerd? Ik heb er voor de zekerheid zelf een extra theelepel bakpoeder bij gedaan..

13

Mijn springvorm zijn 24/26 cm dus hoe veel zou ik dan nodig zijn en dit wordt dan de eerst keer dat ik bscuit maak ........dus geen cake,s /cupcakes/koeken....maar wordt dan een taart ....zal het toch een keer moeten proberen .Maar is gewoon de angst dat alles misgaat ....denk ik tenminste

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

14

Nou ik heb recept aan gepast voor de springvorm dus 5/6 eieren /6 lepels warm water/175 gr suiker /3 zakjes vanillesuiker/150 gr bloem/100gr maizena/5 theelepeltjes bakpoeder....springvorm 24 cm.
En alles leek perfect te gaan en ging mooi rijsen .......maar toen het kapsel klaar was en voelde ook goed aan ...zakte hij een stuk op aanrecht .
Maar ik had de oven niet voor verwarmd en het is een combioven dus alles in een...en had dus hetelucht op 180 gr gedaan?

Maar zal het toch moeten leren en ga daarom vanavond het door midden snijden en vullen (had gisteravond geen tijd en vandaag ook niet )maar zit nu te denken wat het beste kan ....en het lekkerste :-)

De banketroom heb ik al eens gemaakt van hier ...maar vond ik tegen vallen ...

Dus als beginneling dames ....wie heeft antwoord ..
En ow ja hoe plaats je foto gelijk bij de berichten ,het lukt mij nooit met img en dan http:// .../img gaat steeds fout :-(

Dus graat tips ... alvast bedankt

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

15

Weet je wat ik me afvraag al een paar dagen?
Ik gebruik dit recept ook en ze worden erg mooi, maar waarvoor is die maizena eigenlijk?
Mijn broer is kok en die zat zich ook aftevragen waarom er maizena in moet.
Weet iemand dit mischien?

Ik denk altijd heel goed na....... voor ik iets doms zeg

16 Laatst bewerkt door Sofia (29-06-2009 08:59)

Ik dacht zelf dat maizena de biscuit fijner van structuur maakt...

17

Ik zat net te denken .... kan je het water gedeeltelijk vervangen door citroensap om het nog frisser te maken of zou dat teveel zijn van het goede....en als je dan je biscuit gebakken hebt zou  je deze dan ook met alle vullingen kunnen vullen(bv: zou daar chocadecrem

Vele en lieve groetjes Nicole

18

nicole th schreef:

Ik zat net te denken .... kan je het water gedeeltelijk vervangen door citroensap om het nog frisser te maken of zou dat teveel zijn van het goede....en als je dan je biscuit gebakken hebt zou  je deze dan ook met alle vullingen kunnen vullen(bv: zou daar chocadecrem

19

De maizena zorgt ervoor dat het biscuit lichter wordt

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

20 Laatst bewerkt door nicole th (30-06-2009 09:58)

Kadohke schreef:

Ja, ik weet dat maizena lichter maakt, maar mijn vraag is zoals ze beschrijven in het recept om wat citroenrasp in de biscuit te doen kan je dan een vulling nemen zoals chocolade of speculoos is de combinatie citroen/chocolade...citroen/speculoos lekker ... ;)

21

nicole th schreef:
Kadohke schreef:

Ja, ik weet dat maizena lichter maakt, maar mijn vraag is zoals ze beschrijven in het recept om wat citroenrasp in de biscuit te doen kan je dan een vulling nemen zoals chocolade of speculoos is de combinatie citroen/chocolade...citroen/speculoos lekker ... ;)

Hahaha....Ik beantwoorde de vraag van Miran Ik gebruik dit recept ook en ze worden erg mooi, maar waarvoor is die maizena eigenlijk?
Mijn broer is kok en die zat zich ook aftevragen waarom er maizena in moet.
Weet iemand dit mischien?
Had jouw vraag nog niet eens gelezen :o

Op jouw vraag....geeen idee. Mij lijkt speculaas met citroen absoluut geen lekkere combi. Citroenmousse met pure ganache lijkt me wel lekker :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

22

Haha enige verwarring.
Bedankt, dus de maizena moet er wel inblijven...

Enneh.. citroen en choclade lijkt mij wel lekker...
Citroen met speculoos lijkt mij niet lekker.
Uitproberen???

Ik denk altijd heel goed na....... voor ik iets doms zeg

23 Laatst bewerkt door sypeyu (16-07-2009 22:21)

Heb deze vandaag uitgeprobeerd. Er komt een mooi kapsel uit, maar wel met veel luchtbellen, wat ik niet ken van andere recepten. Hoort dit bij dit recept?
Hij zakte wel iets in, maar vlgs mij doen alle recepten dat. Maar hield mooi
kapsel over.
Kan iemand zeggen wat het verschil nu is in bijv een luchtige cake en biscuit.
Ik had laatst recept van taarten van abel gebruikt, was lekker maar smaakte mijn mening iets teveel naar eigeel.  Ik vond het al erg veel op die verhouding.
Maar is dit recept nu een biscuit of cake.
Ik ken wel cake, maar dat is toch met boter?
deze heb ik mog niet geproefd,maar ruikt goed.

http://img196.imageshack.us/img196/232/kapselbiscuit.jpg

Hopenlijk zien jullie wat ik bedoel. Hoort dat zo bij dit recept

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

24

Hoi Sypeyu,

ik ben ook sinds kort begonnen met het gebruiken van dit recept. Ik kan je nog niet echt helpen...Mijn biscuits van dit recept komen iedere keer anders uit de oven.
Die luchtbellen heb ik ook eens gehad. Misschien iets te voorzichtig gespatelt waardoor de lucht er allemaal in blijft? Ik heb wel gemerkt dat je je echt moet houden aan die 10 minuten mixen (stond bij een ander recept) dan komt het mooi omhoog.
Ik vind het er trouwens wel mooi uitzien,dat kapsel van jou. Ondanks al die luchtbellen! Het is mooi hoog en strak.

Ik heb een keertje het moscovisch gebak van de recepten hier geprobeerd maar die smaakte echt naar ei (omelet). Echt smerig. Maar ik heb vast iets fouts gedaan.

Het is oefenen oefenen denk ik. Uiteindelijk leer je het wel.

25

Moet een hetelucht dan op 175 graden?

Berichten [ 1 tot 25 van 29 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Recept voor biscuit