Onderwerp: Paar vraagjes
He hallo allemaal,
Ook ik ben na het zien van vele taarten erg enthousiast geworden en kan bijna niet wachten om mijn eerste taart te maken. Nu heb ik al eerder allerlei taarten gemaakt maar niet zo'n mooie als met marsepein/fondant...
Gisteren allerlei spulletjes binnen gekregen die ik had besteld via de webshop dus ik kan aan de slag..
Even voor de zekerheid een paar vragen, want ik wil natuurlijk wel dat het gaat lukken!!
Kan ik gewoon een springvorm gebruiken?
Wat betreft de botercreme (mix van webshop), hier ook mee afsmeren?
Wat vullen betreft: eerst een klein laagje botercreme, dan lemon curd en vervolgens citroenkwark? (is dit oke??) (ik bedoel dit dan als 1 laag) (met dijkje)
Wat is beter om mee te bekleden? Marsepein of Fondant?
Mag Marsepein nu wel of niet in de koelkast?
Kan ik gewoon het recept op de biscuitmix aanhouden voor een goed kapsel?
Ik had ergens gelezen dat de mixer niet geheel onder mag gaan tijdens het mixen, waarom is dat? (ik heb trouwens een handmixer)
Ik heb mijn taart vrijdag nodig, wil mijn vriend verrassen met een etentje en als toetje lekker taart! Wanneer kan ik dan het beste beginnen en hoeveel tijd moet alles drogen en afkoelen enzo? (hoe lang zijn jullie gemiddeld bezig met 1 taart)
Een hoop vragen tegelijk maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Groetjes Kim
ps. Ik val steeds van de ene verbazing in de andere bij het zien van jullie creaties!