1

Onderwerp: Low Carb bodem

Hallo,

Ik wil binnenkort een kersenvlaai gaan maken met een niet zo calorierijke bodem... Volgens de lijnende gast was een gewone vlaaibodem dat wel. Dus zullen er minder koolhydraten inmoeten. Weet iemand of ik iets kan maken met eiwitten bakken en zemelen of zo? Gewoon een soort stevige pannenkoek. De smaak hoeft niet precies even goed te zijn als van een echte bodem, dan zou ze maar een keer moeten zondigen haha.

Groetjes

2

Re: Low Carb bodem

Eiwit zoeten met zoetstof, evt. verstevigen met gelatine en er dan meringue van bakken.

Maar gaat het nou om de calorien of om de koolhydraten?? Zijn nl verschillende dingen hoor!! En kersenvulling zonder koolhydraten wordt echt moeilijk hoor. Want kersen bevatten veel koolhydraten (alle fruit) Slagroom met zoetstof kan dan wel, maar dat heeft wel weer meer calorien.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Yep!

Hier een Atkins volger....

In kersen zitten veel koolydraten, kunnen ze beter aardbeien nemen.

De bodem wordt nog wel lastig, er zijn wel bijv. mixen te koop voor low carb wafels en zo.
Dit tip van de meringues is ook goed, ga ik zelf ook eens proberen...

Voordeel is dat je wel slagroom mag gebruiken (gezoet met zoetstof)

kijk anders eens op internet en zoek naar low carb webshops.

Succes!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

4

Bedankt alvast!

Het gaat vooral om de calorieen, maar omdat in een vlaaibodem vooral de koolhydraten een rol spelen (aangezien dat niet vet is), zocht ik een manier om die te verminderen. Dat er veel suiker in de kersen zit weet ik, en dat maakt ook niet echt uit geloof ik.

Low carb bakmixen bevatten denk ik meer vet? Ik zal eens even googlen ernaar. Anders bak ik inderdaad maar een meringue, maar moet de oven daar niet een stukje voor open blijven staan dat het goed kan drogen? Of kan dat ook in een dichte  heteluchtoven?

5

pffff ik zou dan denken... eet maar een biscuitje met een kwak aardbeienjam! (onee, daar zal wel teveel suiker in zitten :lol: )
kan de rest lekker een echt taartje eten.

6

Haha dat zou altijd nog een alternatief zijn ja ;) Maar op zich zie ik het wel als een uitdaging.