1

Onderwerp: Waar te koop?

Ik ben nog maar een beginner (lees: heb nog nooit een taart gemaakt) maar ik vroeg mij af of alle produkten (basis) gewoon in de supermarkt te koop zijn?

En wat is het verschil tussen fondant en marsepein.

(oh wat zullen jullie mij nu dom vinden.... :grr:)

Jam Jam gimme some!

2

Re: Waar te koop?

Veel dingen kun je idd in de supermarkt kopen. Zoals ei, meel, boter versiersels van oetker, kant en klaar glazuur etc etc.

Zo heb ik ook mijn eerste gemaakt.

Alleen fondant en marsepein krijg je hier niet (voor zover ik weet).

Het meeste koop ik nu via internet, hier of elders.

Marsepein heeft een amandelsmaak en fondant is puur suiker.

Hier links in het menu vind je ook een overzicht met wat alles betekend, zeer handig. En met zoeken (zoekfuctie hierboven in de balk) op het forum vind je ook heel veel!

Succes en welkom bij de club..
groet
Ester

3

Geen vraag is dom!

Je kan de webshop- biscuitmix gebruiken, die koop je kant en klaar bij de webshop,
alleen nog eieren en water toevoegen,

gebruik je een gewone mix,
dan kan je alles in de supermarkt halen,
kijk even hier links in de balk bij recepten,
dan zie je de basis-recepten staan!

Marsepein: gemaakt van gemalen amandelen.

fondant: bestaat uit voornamelijk suiker.

marsmallowfondant: marsmallows te koop bij o.a Jamin, C1000
smelten en met poedersuiker weer binden, recept staat ook op het forum.

Succes,
en heb je nog vragen, probeer eerst met trefwoorden de zoekfunctie,
en vraag het anders gewoon!
Zo leer je het vanzelf, toch?!

4

Ow...tegelijk met Ester....

5

Moskovisch mix is te koop bij de aveve.
Eieren en boter bij de supermarkt :lol:
water uit de kraan :lol:

Ik werk tot nu toe alleen maar met fondant, dus kan je het verschil niet zeggen :)

6

Aveve?? Waar is dat?

Water uit de kraan, jeetje dat is zo 2008! :d