1

Onderwerp: Waar te koop?

Ik ben nog maar een beginner (lees: heb nog nooit een taart gemaakt) maar ik vroeg mij af of alle produkten (basis) gewoon in de supermarkt te koop zijn?

En wat is het verschil tussen fondant en marsepein.

(oh wat zullen jullie mij nu dom vinden.... :grr:)

Jam Jam gimme some!

2

Re: Waar te koop?

Veel dingen kun je idd in de supermarkt kopen. Zoals ei, meel, boter versiersels van oetker, kant en klaar glazuur etc etc.

Zo heb ik ook mijn eerste gemaakt.

Alleen fondant en marsepein krijg je hier niet (voor zover ik weet).

Het meeste koop ik nu via internet, hier of elders.

Marsepein heeft een amandelsmaak en fondant is puur suiker.

Hier links in het menu vind je ook een overzicht met wat alles betekend, zeer handig. En met zoeken (zoekfuctie hierboven in de balk) op het forum vind je ook heel veel!

Succes en welkom bij de club..
groet
Ester

3

Geen vraag is dom!

Je kan de webshop- biscuitmix gebruiken, die koop je kant en klaar bij de webshop,
alleen nog eieren en water toevoegen,

gebruik je een gewone mix,
dan kan je alles in de supermarkt halen,
kijk even hier links in de balk bij recepten,
dan zie je de basis-recepten staan!

Marsepein: gemaakt van gemalen amandelen.

fondant: bestaat uit voornamelijk suiker.

marsmallowfondant: marsmallows te koop bij o.a Jamin, C1000
smelten en met poedersuiker weer binden, recept staat ook op het forum.

Succes,
en heb je nog vragen, probeer eerst met trefwoorden de zoekfunctie,
en vraag het anders gewoon!
Zo leer je het vanzelf, toch?!

4

Ow...tegelijk met Ester....

5

Moskovisch mix is te koop bij de aveve.
Eieren en boter bij de supermarkt :lol:
water uit de kraan :lol:

Ik werk tot nu toe alleen maar met fondant, dus kan je het verschil niet zeggen :)

6

Aveve?? Waar is dat?

Water uit de kraan, jeetje dat is zo 2008! :d

Ik wil dus beginnen met mijn bodem en dan opbouwen. Moet nog even puzzelen hoe ik dat moet doen. Heb binnenkort mijn eerste cursus maar lig nu gewoon 's nachts wakker omdat ik zo graag wil gaan beginnen.

Wat is jullie tip om nu aan te schaffen om met een simpel taartje te beginnen? En hebben jullie ergens een werk beschrijving hoe je een taart kunt opbouwen? (liefste met plaatjes).

Dank jullie wel voor de reacties!

Jam Jam gimme some!

7

mi voor bisquit kan je ook kopen bij de welkoop/boerenbond

8

Taart opbouwen heb ik gevonden!!

Alleen wat kan ik als eerste aanschaffen om een leuk taartje in elkaar te knutselen?
Wat zijn handige must haves?

Jam Jam gimme some!

9

ik ben ook een beginner, ga van de week aan mijn derde taart beginnen.

mijn eerste taart bestond uit: bisquitmix voor het kapsel
                                           mix voor botercreme voor vulling en af te smeren
                                           aardbeienaroma voor te mixen in de botercreme
                                           tweede laag gevuld met banketbakkersroom
                                           marsepein om te bekleden met kleurstof (babyblauw wat uitviel in smurfenblauw, maarja aldoende leert men

de botercreme die ik overhield heb ik gebruikt voor toefjes op de taart en ik heb marsepeinenroosje zelf geprobeert te maken (redelijk maar oefening baart kunst)

dit heb ik gebruit dus voor mijn eerste taart

ik had nog niet zoveel spulletjes om te maken, wilde het eerst uitproberen!

springvorm gebruikt,
een lege fles wijn om te rollen die ik inmiddels heb vervangen voor een rvs deegroller die ik kan vullen met warm of koud water. (makkelijker om te rollen)
bakspray van baukje om het plakken tegen tegaan. en tylose om mijn marsepein stugger te maken.

ondertussen al 100 euro verder heb ik weer wat spullen gekocht die ik nu wel wilde kopen omdat ik het wel erg leuk vind maar met heel weinig kan je al heel veel!!

Succes ermee en hoop dat je hier ook wat aan heb, want ook ik heb heel veel gelezen hier en je leert heel veel van de anderen!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

10

Ik wil alleen maar even een tip geven over de roller: gewoon een pvc pijp halen bij de karwei, en op de lengte zagen die jij wilt hebben. Werkt perfect!!
Over de rest: snuffel maar eens in de webshop, en probeer je in te houden (lukt vast toch niet, succes ermee!!!!).
Groetjes Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg