1

Onderwerp: HELP.....gelatine niet opgelost

Ik BAAL, BAAL, BAAL EN BAAL!!!!!
Ik ben heerlijk aan de bak en vul gegeaan vanavond en heb voor het eerst een prachtig hoog kapsel gebakken (met mix vd shop....SUPER!). Maar ik wilde de taart vullen met de aarbeienmousse die staat bij de recepten. Nu heb ik het recept precies opgevolgd alleen had ik volgens mij de gelatine eerst moeten verwarmen en vloeibaar maken voordat ik hem bij de mousse in gooide. Dat heb ik dus NIET gedaan. Ik heb gewoon de geweekte blaadjes erin gedaan (zo had ik het recept ook begrepen). SUKKEL DIE IK BEN!
Nu zitten er dus allemaal stukjes gelatine in mijn mousse (en die zit al in de taart). Wat nu????? Moet ik echt de hele taart weggooien of denken jullie dat het straks in zijn geheel wel mee zal vallen, als je en cake en botercreme en marsepein samen eet (de hele taart dus). :-)
Of zal de visite smerig zitten eten omdat er soms een plastic achtig stukje voorbij komt!?
Wat zouden jullie doen!?
En..................ik neem aan dat je dus inderdaad in dat recept de galtine eerst verwarmen moet voordat je hem gebruikt?????
ZUCHT!!!!!

Catja

2

Re: HELP.....gelatine niet opgelost

ik heb laatst ook gelatine in koud water laten weken en daarna heb ik het door de pudding gemixt en laten opstijfen en daarna op de taart gesmeerd, ging helemaal goed.

Groetjes, Dorothea.

3

Tja...................blij dat het bij jou goed gegaan is maar bij mij dus niet :-(
Ik heb nog wat mousse over en dat staat nu in de koelkast, zitten echt allemaal stukjes in. Denk niet dat die nog weg gaan, SNIF SNIF SNIF!

4

ik heb ( toen ik de eerste keer met gelatine werkte) precies dezelfde fout gemaakt als jij hebt gedaan. Ik vind het vervelend om te zeggen, maar die mousse is echt vreselijk vies met stukjes gelatine erin, dus ik zou de taart niet meer eten :(

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

5

wat zonde zeg... ik zou het ook niet eten. en zeker niet geven aan andere mensen.
net wat je zegt, dan proef je dus stukjes plastic.

6

Zonde zeg... het is inderdaad de bedoeling dat je de geweekte blaadjes gelatine in een lepel vloeistof (water, citroensap of in dit geval, gepureerde aardbeien) laat 'smelten'. De vloeistof verwarmen, NIET koken, gelatineblaadjes erbij, roeren en dan terwijl je goed in de te geleren massa roert, erbij gieten. Gelatine niet laten koken omdat het anders z'n geleerkracht kan verliezen....
Als de taart voor eigen gebruik was zoals ik uit je verhaal begrijp zou ik hem begeleid door je 'help' verhaal gewoon lekker opeten hoor, je kunt ze toch uitleggen wat die stukjes 'rubber' zijn.... Hij was tenslotte verder zo mooi gelukt zei je!!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Hallo, allemaal
Bedankt voor jullie reacties. Ik baal nog steeds maar heb toch besloten de taart te gaan opeten. Hij is gewoon zo leuk. En het beetje mousse dat ik nog over had smaakt niet vies. De smaakt is heerlijk, er zitten dus alleen af en toe van die dingetjes in. Niet vies alleen raar.
Ik hoop zelfs dat het in de taart al helemaal niet zo opvalt, dat is dan natuurlijk nog minder dan als je een hap pure mousse neemt.
Ik ben benieuwd!

Bleeeeh haha!
Succes met de taart en laat je wel even weten of hij t

9

oh ik had echt precies hetzelfde van het weekend!!!! Gelukkig heb ik bij het vullen opgemerkt en de grootste stukken eruit gehaald. De mousse zelf was echt heerlijk. Volgende keer dus verwarmen begrijp ik.

10 Laatst bewerkt door monique53 (28-01-2009 19:22)

je hebt dus besloten om het te serveren. het smaakt natuurlijk niet vies, maar het is wel raar. Gewoon doen alsof je neus bloedt. en volgende keer............je weet wel, eerst weken hahaha

11

Is mij ook wel eens gebeurd (of dat ik het niet het gesmolten spul niet goed door geroerd had). Niks aan de hand! Het wordt toch wel een beetje zacht. Sterker nog, banaanaardbeiijs met gelatinestukjes in mijn specialiteit!

12

nou, dat is ook wat, ik had vandaag exact tzelfde met de aarbeienmousse, alsof ik mn eigen bericht zit te lezen.. Ik ook niks verwarmd want dat leek me niet goed om verse aarbeienprut te verwarmen? bij mij ook rubber in de mousse.. Ik heb t er maar uitgevist en gewoon de aarbeienprut door de slagroom geklopt, ook lekker.
Ben benieuwd, hoe je visite t vond?! vast lekker.
groetjes