1

Onderwerp: Hoe zet je roosjes vast op de zijkant van een bolletje?

Ik heb net 2 bruidstaarten gemaakt.
Maar ik baal, hij is wel mooi, maar de roosjes vielen er steeds af.
Ik heb ze geplakt met poedersuiker en iets water, dan keukenpapier eronder gedaan tot ze droog waren.
Maar als ik de taart moest verplaatsen, dan viel er steeds 1 of 2 roosjes af.
Die weer steeds vastgeplakt, maar ondanks dat de roosjes weinig wegen (flowerpaste) trekken ze zelfs de marsepein mee, zodat er een stukje van de taart te zien is.
Had ik dit kunnen voorkomen door er rietjes met ijzerdraadjes in te zetten?
Of zou die dan nog gaan zakken?
Het zijn dus de lichte roosjes onderop het bolletje. De rest had er geen last van.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45058

2

Re: Hoe zet je roosjes vast op de zijkant van een bolletje?

ik plak de roosjes en ook eigenlijk de andere bloemen altijd vast met royalicing
het is mij nog nooit gebeurd dat er er dan afvalt
groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Met icing blijven ze heel goed zitten, maar ook met chocola! Even wat smelten, in een spuitzakje h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

ik heb een potje eetbare lijm van SK. Werkt geweldig!!!! ik doe er nooit keukenpapier onder om te ondersteunen. Gewoon eventjes een paar tellen er tegen houden en het blijft zitten ook aan de zijkant.

5

Goed om te onthouden. Ik heb geen moment aan icing gedacht, maar werkt misschien wel veel beter. Dank jullie wel.
Al vind ik het wel raar dat bij sommige niet alleen het roosje eraf viel, maar dat hij ook stukje marsepein meenam.
Dus daar was de lijm wel sterk genoeg, maar de marsepein niet.

6

icing kan natuurlijk ook, maar lijkt mij persoon niet praktisch. Tenzij je kant en klare icing hebt staant natuurlijk. Maar om telkens icing te maken als je iets moet vastplakken is niet zo handig lijkt mij.

7

een beetje icing is zo gemaakt hoor en je kunt het goed bewaren
wat ik ook vaker doe is een kom icing maken en gebruiken vor het plakken enzo en de rest maak ik wat bloementje en vlinders van .. voor een toekomstig taartje altijd leuk om iets kant en klaar in huis te hebben :D

als je marsepein mee eraf gevallen is was het dan nmischien niet zo dat dat stukje nou net niet goed genoeg afgesmeerd was ??
zou zomaar kunnen dat je een miniscuul stukje overgeslagen hebt waardoor de marsepein niet goed plakte !!!
is maar een idee hoor maar anders is het indd heel vreemd dat de marsepein mee komt :S

8

noelle schreef:

een beetje icing is zo gemaakt hoor en je kunt het goed bewaren
wat ik ook vaker doe is een kom icing maken en gebruiken vor het plakken enzo en de rest maak ik wat bloementje en vlinders van .. voor een toekomstig taartje altijd leuk om iets kant en klaar in huis te hebben :D

als je marsepein mee eraf gevallen is was het dan nmischien niet zo dat dat stukje nou net niet goed genoeg afgesmeerd was ??
zou zomaar kunnen dat je een miniscuul stukje overgeslagen hebt waardoor de marsepein niet goed plakte !!!
is maar een idee hoor maar anders is het indd heel vreemd dat de marsepein mee komt :S

Nou dat is juist zo vervelend, ik had het in de koelkast liggen, maar er niet aan gedacht dit als lijm te kunnen gebruiken.
En die marsepein die eraf kwam, was op de plaats waar ik tot 3 keer toe een roosje opnieuw geplakt had, dus misschien heb ik te hard geduwd, en ging het daardoor fout.

9

owww jaa dat zou indd kunnen :S dat het door het te hard duwen kan
raadsel opgelost ;)

10

Als je marsepein meekomt betekend het dat je het te dun hebt uit gerold waardoor het dus scheurt. roosjes kunnen best wel zwaar zijn.

Zou dus ook kunnen dat je marsepein door het duwen dunner is geworden;)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no