1

Onderwerp: kleuren

hoi  wat ik me nou afvraag is het volgende: ze zeggen dat je marsepijn moet kleuren met behulpvan een satestokje beetje bij beetje maar kan je met zo een kleine hoeveelheid kleurstof een kilo marsepijn in een keer kleuren of moet je steeds 100gr per keer kleuren???? groetjes jua

2

Re: kleuren

Hoi Jua,

Een hele kilo kleuren is een bereklus om dat in een keer te doen! Dus doe dat in gedeeltes als je zoveel nodig hebt. Dan kun je het beste de kilo in 3 delen kleuren en dan die delen onderling weer mengen zodat het 1 geheel wordt.

En doe eerst wat op die prikker, dan kleuren en dan met een nieuwe prikker weer wat kleurstof toevoegen als dat nodig is. Niet dezelfde gebruiken, want er kan dan marsepein in je kleurstof komen en dat is minder lang houdbaar dan de kleurstof zelf, waardoor het evt. zou kunnen bederven en dat zou zonde zijn.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: kleuren

Ik heb zelf vloeibare kleurstoffen in huis en giet er dan gewoon een paar druppeltjes bij. Ik neem aan dat die pasta veel sterker kleurt?

Groetjes Evelien

4

Re: kleuren

Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik heb vandaag marsepein gekleurd met vloeibare kleurstof en er moest flink wat in! (Het werd ook nogal plakkerig, maar met extra poedersuiker was dat gelukkig opgelost. (Heel leerzaam dit forum ;) )) Ik heb het ooit gekocht om glazuur te kleuren en dan heb je veel minder nodig. Daar bewaar ik het nu dus maar voor.
Voor de volgende keer ga ik kleurpasta bestellen, maar nu red ik dat niet meer, want de taart is voor zondag. :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.