1

Onderwerp: mijn eerste puzzelplaatje

Hallo,
Ik heb net een poging gewaagd om mijn eerste puzzelplaatje te maken voor de verjaardag van mijn zoon. Het resultaat is best aardig (foto volgt als die helemaal naar wens is).
Ik heb echter nog een paar vragen:

* Hoe kan je de puzzelplaatjes mooi scherp snijden, zonder dat het fondant gaat rafelen?
* Hoe krijg ik mijn plaatje weer schoon, er zit hier en daar wat poedersuiker op?
* En hoe krijg ik mijn plaatje straks vh insteekhoesje op de taart?? Hij ligt nu keurig te wachten tot gebruik op een insteekhoes maar hoe krijg ik hem dan op de taart, zonder dat die kapot gaat? Ik heb hem niet geplakt ofzo.
Graag reacties!

Catja

2

Re: mijn eerste puzzelplaatje

Hoi
scherpe randjes krijg je als de fondant/marsepein goed gekneed is..en de juiste tool gebruikt om te snijden!!
Ik gebruik zelf geen poedersuiker want dat blijf je zien.. crisco werkt het best..of een blok frituurvet werkt ook goed..
ik smeer mijn hoesje daar ook mee in voordat ik ga puzzelen..
Voordat je het plaatje op de taart legt...een minuut of 15 in de vriezer leggen en dan kanje hem zo van het hoesje afhael...en op je taart leggen..als hij dan weer wat zachter wordt valt hij mooi opde taart!!!
succes en ben beiwud naar je foto!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

3

Je poedersuiker lost trouwens als vanzelf op als je het plaatje in de vriezer hebt geplaatst!

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

4

Oke, heel erg bedankt. Ik weet nog niet wanneer ik de traat ga afmaken maar ik zou hem showen!
Thanks

5

Ik doe hem niet in de vriezer, maar leg er een plastic folie op, dan omdraaien, en voorzichtig loshalen, dan op de taart leggen.
Maar ik gebruik dan wel marsepein, dat plakt een beetje vanzelf alle deeltjes aan elkaar vast.
Als je de randjes snijd, en ze beetje rafelig zijn, kan je met de vinger de zijkant bewerken, zodat hij mooi glad wordt.
Poedersuiker kan je met kwastje met iets alcohol weghalen.