1 Laatst bewerkt door Marie José (25-01-2009 18:32)

Onderwerp: liever zelf kleuren of kopen?

Met het maken van mijn eerste rode taart ben ik achter het genot gekomen van voorgekleurde fondant!!!
Er was me namelijk verteld dat je rood (en zwart)beter niet zelf kunt kleuren maar beter kunt kopen.( rood... word roze..zwart..grijs)
Ik vind namelijk als ik het zelf doe kleuren  de fondant minder prettig werken en het plakt ook meer....of doe ik iets fout!?
Dus denk erover om alles gekleurd te kopen...???

Want doen jullie taartdozen....zelf kleuren of liever kant en klaar kopen??

2

Re: liever zelf kleuren of kopen?

ik heb het opgegeven om rood en zwart zelf te kleuren. dus ik bestel het gekleurd. MAAR ........ik heb wel bij mijn laatste bestelling extra rood en extra zwart sugarflair paste gekocht, maar heb het nog niet geprobeerd. Iemand, weet niet meer wie, zei dat je een beetje geel door je rood te kleuren fondant (of marsepein, weet ik niet meer) moest doen om het roze af te breken. Ik heb het misschien fout geformulierd maar misschien dat de persoon in kwestie ook reageert, dan weet je het zeker.

3

Ik heb het 1 x geprobeerd en ik doe het niet meer...

Nu komt er ook nog bij dat ik door een 'klein' handicapje ook gewoon niet lang genoeg kan kneden om het toch voor elkaar te krijgen.. ik bestel alle donkere kleuren en alleen pastels kleur ik zelf

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Rood en zwart bestel ik voorgekleurd, net als echt wit. Kleine stukjes kleur ik wel zelf, net als andere kleuren.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik kleur alles zelf.
Dan kan je echt precies de kleuren maken die je zelf wilt. Voor rood en zwart zijn die extra red en extra black van sugarflair wel aan te raden, maar daar krijg je zelfs fondant rood mee!
De rest kleur ik ook zelf, behalve heel donkerbruin, daar gebruik ik chocoladefondant voor ;)

Mijn website: Presentaart

6

Volgens mij sta je trouwens in de verkeerde rubriek... ;)

7

Ik kleur het tot nu toe ook zelf, maar heb nog niet echt heel zwart, of diep rood nodig gehad.

@ Mascha, voor donkerbruin doe ik er wat cacao doorheen, werkt ook heel goed. Moet je alleen niet je witte fondant er vlak naast leggen, het stuift nogal (weet ik helaas uit ervaring........

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

8

ik kleur veel en koop ook sommige kleuren voorgekleurd zodat ik wat op voorraad heb voor een spoedklusje

9

monique53 schreef:

MAAR ........ik heb wel bij mijn laatste bestelling extra rood en extra zwart sugarflair paste gekocht, maar heb het nog niet geprobeerd.

Ik heb ze beide en het werkt echt heel goed. Je heb maar een klein beetje nodig en dan heb je mooi rood (zie mijn avatar) en echt zwart.

Natascha

Groetjes Natascha

10

ik heb je berichtje even verplaatst...

En ik gebruik ook beide, waar mijn pet naar staat O-)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

sariebary schreef:

Ik kleur het tot nu toe ook zelf, maar heb nog niet echt heel zwart, of diep rood nodig gehad.

@ Mascha, voor donkerbruin doe ik er wat cacao doorheen, werkt ook heel goed. Moet je alleen niet je witte fondant er vlak naast leggen, het stuift nogal (weet ik helaas uit ervaring........

Ik heb toch altijd chcoladefondant in huis, dus lekker makkelijk om dat te pakken. Ik vind het trouwens heel lastig om donkerbruin te krijgen met cacao, zoveel poeder werkt niet echt vind ik.

Maar ik heb wel een goede bruine kleurstof voor het niet h

12

Ik kleur altijd zelf mijn marsepein, ik heb kleurpasta van het merk Country Kitchen (CK) en het werkt prima!

Groetjes, Anne

Ik had laatst geel bij mijn rood gedaan, maar dat werd toch echt oranje hoor (was ook de opzet toen mijn rood niet rood werd maar roze, kleur van de taart dus maar even aangepast, dat leek me de beste optie). Heeft de sugarflair rood geen nare bittere smaak? Dat vind ik namelijk wel zo als je niet de No Taste Red hebt van Wilton.

14

Dutchkiwigirl schreef:

Ik had laatst geel bij mijn rood gedaan, maar dat werd toch echt oranje hoor (was ook de opzet toen mijn rood niet rood werd maar roze, kleur van de taart dus maar even aangepast, dat leek me de beste optie). Heeft de sugarflair rood geen nare bittere smaak? Dat vind ik namelijk wel zo als je niet de No Taste Red hebt van Wilton.

Je hoeft daar niet zo verschrikkelijk veel van te gebruiken, van die sugarflair Extra Red. Hij heeft (dus?) geen nare bijsmaak!

15

ik doe het allebei niet..

Ik laat glitterman alles kleuren :D

16

Glitter schreef:

Kun je die Glitterman ook bestellen :lol:

17

Glitter schreef:

Ben je zaterdag in Wormer? Dan neem ik wat kilotjes om te kleuren mee voor Glitterman :)