Onderwerp: Boetseersel laten drogen in de oven?
Hoi allemaal,
Ik ben aan het boetseren geslagen en het is z
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Boetseersel laten drogen in de oven?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal,
Ik ben aan het boetseren geslagen en het is z
Ik heb er geen ervaring mee maar ik d
Je kunt het wel verstevingen met tylose, dan wordt het een stuk harder.
Ik denk dat als je het in de oven stopt dat het dan te zacht wordt. gewoon tylose erdoor heen kneden en laten drogen aan de lucht, wordt vanzelf hard, niet aanzitten meer, gewoon laten staan. werkt bij mij prima. Heb pas de muppets gedaan, en die heb ik zelfs zonder tylose gedaan. Alleen als ze moesten staan, heb ik het gebruikt, en ze zijn superhard geworden.
Oke dank je! En welke verhouding gebruik je dan met het tylose? Want kun je bijv. eerst tylose en marsepein mengen, dan boetseren? Of moet het dan ook nog eerst een soort van inwerken?
beetje tylose maar en als je het aan de lucht laat drogen wordt het echt wel hard, als je maar geduld hebt.
Oke, nou ik ga het vanavond maar is uitproberen! Thanx voor jullie tips!
Voor modeleren zou ik Sp gebruiken of modellerings pasta. Heb zelf wat gemodellert met nederlandse marsepein en had er tylose door gedaan maar die is na 3 dagen nog zacht tot mijn grote verschrikking. Ben marsepein gewend die knal hard wordt binnen 24 uur als je er decoratie mee maakt hihi.
Even een vraagje van een leek: wat is SP?
SP is sugar paste (fondant)...;)
Oke thanx! Hahaha ik leer z
Mijn marsepein (met of zonder tragantgom) zakt altijd flink in en blijft ook vrij zacht..
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Boetseersel laten drogen in de oven?