1 Laatst bewerkt door Annelies (21-01-2009 21:22)

Onderwerp: Hoe maak je marsepein 1:3 ??

Hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Ik heb net marsepein gemaakt volgens recept 2.
Heel gemakkelijk en heerlijk van smaak, maar ook aardig duur door de verhouding 1:1. (1 deel amandelen, 1 deel suiker)

Wie heeft voor mij een recept van marsepein 1:3 (1 deel amandelen, 3 delen suiker en dus zoals de marsepein uit de webwinkel) zodat de zelfgemaakte marsepein ook een beetje betaalbaar blijft??

En hoe lang blijft zelfgemaakte marsepein goed en wat moet je er eventueel doorheen doen om de houdbaarheid te verlengen?

Sorry voor zoveel vragen, maar ik weet het graag....

Alvast heel erg bedankt!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Hoe maak je marsepein 1:3 ??

Hoi Annelies,
Op school heb ik geleerd, dat je eigenlijk marsepein zelf niet echt goed kan maken. Dit omdat amandelen heel kwetsbaar zijn, hierdoor heb je dus snel problemen met de houdbaarheid. Ik weet niet zoveel van houdbaarheid verlengen, maar ik denk dat dit alleen kan in de industrie, waar ze met machines onder bepaalde omstandigheden (zoals hitte en onder druk) kunnen werken.
Ik zelf heb het ook verschillende keren zelf geprobeerd hoor! En het ging prima en het was zeker overheerlijk! Maar bij mij ging het vrij snel bederven.
Ik hoop voor je dat iemand nog tips heeft.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Re: Hoe maak je marsepein 1:3 ??

Hoi Carina,

Heel erg bedankt voor je reactie en ik vrees dat je gelijk hebt....
Ik heb er al van geproefd (het staat in de koelkast) en het is echt heerlijk, maar ik denk dat ik voor het boetseren de marsepein ga kopen, zeker in verband met de houdbaarheid.
Hoe lang kan ik dit goed houden? Een weekje?

Met een lieve groet van Annelies.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."