1

Onderwerp: Perfecte bakvorm?

Ik heb een vraag over bakvormen en jullie ervaringen ermee.
Ik gebruik zelf voor 20 cm. en hoger een springvorm
maar nu heb ik ook zo'n decorator preferred pan gekocht
zo een als deze
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/2105-6102_m.jpg

ik heb m alleen nog nooit gebruikt (gaat binnenkort gebeuren) mijn vraag is... is er verschil tussen een springvorm en zo'n 'dichte' vorm als op de foto hierboven? Maakt het wat uit als de bakvorm 'donkerder' of 'lichter' is (zoald die hierboven lijkt me een lichte bakvorm, maar je leest wel eens in recepten dat je andere tijden hebt voor 'dark pans'?)
Wat vinden jullie het handigst?

Alvast bedankt!!

gr.
Raffika

2

Re: Perfecte bakvorm?

ik heb deze pan ook. Heb er tot nu toe alleen maar goeie ervaring mee. Ik heb echter nog geen springvorm uitgeprobeerd dus kan je het verschil niet vertellen. Donker of lichter geen idee of dat uit maakt hij werkt en dat is voor mij het belangrijst.
Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik hou trouwens het schema aan van felicitaartjes.

3

Ik geloof dat je met zo'n pan strakkere kapsel krijgt. Ik weet het niet uit eigen ervaring, ik gebruik nog een springvorm.

Groetjes, Elly

4

Lijkt me idd dat je hiermee strakkere kapsels krijgt. Ook ik gebruik de springvorm.

Veel liefs Rafaëla

5

ik heb altijd een spring vorm gebruik maar sins kort heb ik allemaal nieuwe panne gekocht

uit deze pan krijg je een strkakker en hoger kapsel ik vind hem supper fijn omdat bijmij wellens het kasel bleef pakken aan de boden van de spring vorm en bijdeze pan hemaal niet gelijt er zo uit

6

vind hem super!! springvormen vond ik vrij laag.. en met deze amai gewoon zo mooit en hoog! het is een investering.. maar wel een goede!

7

Ik heb een hele verzameling aan springvormen en vaste vormen, zoals op de foto, toegegeven een aantal daarvan zijn nog nooit gebruikt en gewoon gekocht omdat ik weer eens erg hebberig werd.. maar ik vind zelf de kapsels soms makkelijker uit de springvorm komen dan uit een 'dichte / vaste' vorm. Misschien moet ik de vaste vormen beter invetten maar met een spray zou dat geen probleem mogen zijn.

Nadeel van de springvormen vind ik wel dat de gepsjes op de rand van de vorm kan gaan roesten en dan niet meer wil openen of sluiten. Bij zwarte springvormen heb ik ook wel gehad dat het zwart van de vorm aan mijn cake zat, dat smaakt ook niet lekker.... Ze slijten dus eerder.

Angels