1

Onderwerp: Vraag Sugargun...

Hallo meiden,

Even een vraagje...snap er niets van! Normaal gesproken werk ik alleen met marsepein, maar had een tijdje geleden toch wat fondant gekocht, omdat ik daar ook eens mee wilde werken/proberen te werken.

Vanavond wilde ik een rammelaar boetseren. Kleuren, kneden, rollen etc. ging allemaal prima........MAAR TOEN........een randje spuiten met de sugargun. Dat ging niet!?!? Verschillende patronen geprobeerd, maar krijg het fondant er niet doorheen.

Klopt dit? Ik dacht namelijk, dat je marsepein en fondant kon gebruiken.

Ben er maar mee gestopt....:-(

Liefs,
Kim

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

2

Re: Vraag Sugargun...

Heb je het even een paar seconden in de magnetron gedaan en goed doorgekneed?? Gaat inderdaad wat minder makkelijk dan met marsepein, maar met beleid krijg ik het er nog wel uitgeperst.

groetjes, Ageeth

3

Als ik iets met de sugargun wil doen, gebruik ik voortaan altijd marsepein, fondant moet echt h

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

4

crisco erdoorheen kneden werkt super ik gebruik alleen maar fondant het glijd er zelfs doorheen

5

Klopt, fondant krijg je er bijna niet doorheen. Inderdaad even in de magnetron of er wat crisco doorheen kneden wil ook nog wel eens helpen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6

Ik gebruik ook fondant met een beetje crisco. Wat ik ook doe is voordat ik de fondant/marsepein erin doe, dan neem ik nog een beetje cristo en smeer dat aan de binnenkant van het buisje. Dan glijd het er zo doorheen!
Ik vind het een ideaal ding!

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

7

Ik vind de sugargun ook een ideaal ding! Geweldig, maar hier stond ik echt van te kijken, maar het lag gelukkig niet aan mijn sg, maar aan de fondant (die overigens wel erg zacht en warm was). Ik houd het voortaan bij marsepein! Of wat crisco halen inderdaad, gebruik dat eigenlijk nooit.

Thanx!

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?