1

Onderwerp: bescuitdeeg

wie, oh, wie kan mij helpen???
Ik probeer al twee en een halve dag een bescuitdeegtaart te maken, volgens het recept van Marian alleen het mislukt steeds, ik weet niet wat ik steeds fout doe.
de oven staat al op minder tempratuur, de tijd is al verkort, en met bakpapier mislukt het helemaal. Ik word een beetje wanhopig, want a.s zondag is mijn dochter jarig, en dan moet hij toch echt af zijn .

Een noodkreet van Young-Ae

2

Re: bescuitdeeg

Moskovisch mix halen bij de aveve, lukt altijd

Bakte de taarten eerst ook met dit recept, en 4 taarten kunnen weg gooien, dom natuurlijk had ze nog voor de cakebolletjes kunnen gebruiken.

Ik bak niet zo vaak taarten, dus vind de Moskovisch mix  een betere oplossing :)

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41194
Als je dit recept maakt, en de eieren zijn op kamertemp. kan het bijna niet mislukken. En krijg je mooi hoge taarten.
Zet voor de zekerheid de schaal in een pan met kokend water.
Zo kunnen de eieren nooit te koud zijn, en wordt hij heerlijk luchtig.
succes.

4

Misschien een extra ei? Mijn kapsels worden ook niet hoog, maar ik vond achteraf dat de eieren die ik gebruik (altijd biologisch) wel wat klein zijn. Ik overmrgen proberen met grote eieren en met zelfrijzend bakmeel in plaats van bloem!

Als het echt niet lukt met het kapsel, geen paniek, koop een kant en klaar bij de super. Niet zo leuk voor jou en misschien niet zo lekker, maar ik weet zeker dat iedereen het resultaat toch bewondert en waardeert!