1

Onderwerp: ik weet het nu zeker, ik begin er niet meer aan...

ik had het al eens eerder geprobeerd, toen vond ik het al niets. ik dacht nog: nieuwe ronde, nieuwe kansen.
maar nee hoor. de papiertjes lieten los (dr oetker) een teveel aan botercreme erop gedaan wat ik er weer af moest halen, dus binnenkant van de papiertjes vol met botercreme. nouja, ik was toch maar verder gegaan. het is voor de traktatie voor Collin in de klas vandaag, maar zien er dus eigenlijk niet uit.
voor de juffen en meesters heb ik maar gewoon tommies (kleine tompoezen) en slagroomsoesjes gehaald.
ik laat ze toch maar zien. dan weten jullie dat ik het echt geprobeerd heb....
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/21328602/351742747.jpg
volgende keer ga ik petit fourtjes maar proberen...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: ik weet het nu zeker, ik begin er niet meer aan...

Ja das altijd balen he van die papiertjes die loslaten. Is al zoveel over geschreven, maar wat nu echt DE Tip is? Maar ze zien er wel heel kleurrijk uit, heel gezellig zo.

3

Wat jammer dat de papiertjes loslaten. Ik heb hier dus geen last van wat ik ook gebruik.  Wanneer laten ze los?

Ik vind je bovenkanten wel supervrolijk.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

het loslaten was pas ongeveer een half uur na het bakken...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

kwebbeltje schreef:

het loslaten was pas ongeveer een half uur na het bakken...

Ik laat ze altijd in de blikken afkoelen, misschien is dat een idee? Of doe je dat al? Ik vind het zo frustrerend dat ze bij mij haast nooit loslaten en bij veel anderen wel, en dat terwijl ik er echt niets bijzonders mee doe. Geen toverspreuken hier hoor! ;)

En toch zijn ze wel lekker vrolijk maar tommies en slagroomsoesjes zijn ook heerlijk :Y

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

Jammer dat de  papiertjes loslaten. Maar zo op de foto zien ze er mooi uit hoor. En ach als ze ze opeten moeten ze zowieso uit het papiertje, toch?

Groetjes Rineke

7 Laatst bewerkt door Tienie (19-01-2009 10:34)

Hey kwebbeltje,
Dit probleem had ik twee weken geleden ook.
Dezelfde papiertjes , ook van oetker!
Ik heb na twee mislukte ladingen maar bij de kookwinkel witte papiertjes gehaald
van het merk patisse.
Deze zijn echt super goed.
Ze verkopen ze ook bij blokker. succes voor de volgende poging (misschien? ).
groetjes Tineke.

Oh ja ze zien erg echt mooi uit toch?
De mijne waren echt veel erger en ze waren ook vierkant (!) ?
Vraag me niet hoe dat gekomen is het waren echt ronde vormen haha!
Maar je kan er idd enorm van balen als ze niet zo worden als jij wil.

groetjes Tineke.

8

Ik vind ze echt super leuk hoor!

Veel liefs Rafaëla

9

Bij mij laten ook alleen die van dr oetker los andere merken niet.
0

10

pff, ik gebruik al jaaaaaaren dezelfde witte met hetzelfde recept en nooit loskomende papiertjes, ook niet met dr.Oetker en Hema. Enkele weken geleden heb ik een ander recept gebruikt, en rarara.... loslatende papiertjes ! Ik moest ook de temperatuur verlagen en ze langer laten bakken omwille van het vloeibare beslag. Het kan dus aan het recept liggen en/of aan de temperatuur waarop ze gebakken zijn volgens mij.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

11

Ze zijn in ieder geval wel leuk! En ik heb dat ook hoor die vreselijke papiertjes!

12

Jammer van de papiertjes, want je hebt ze wel heel mooi gedecoreerd!
Hoe houd je die bloemen zo mooi in model? Bij mij swiepen de blaadjes altijd alle kanten op...

Ik heb nog maar een paar keer cc's gemaakt, maar no way dat die papiertjes vanzelf los gaan, ze zitten zo vast! Ik heb de gekleurde vormpjes van Xenos en cakemix van Homemade. En ik zet de vormpjes in het muffinblik, maar dat is omdat ik het zo'n gepruts vind met een bakplaat. De cups raken de wanden van de muffinvorm niet, ook niet na het bakken dus op zich zou dat niet moeten uitmaken...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

13

Zonde van de papiertjes :-( Ze zijn wel lekker vrolijk!!! Ik heb het idee dat ze beter blijven zitten als er meer vet in zit. Ik weet niet of dat de reden is maar ze blijven bij mij (afkloppen!!!) gewoon zitten. Ik laat ze ook afkoelen in het muffinblik trouwens. Hema, oetker, witte, allemaal blijven ze vastzitten. Recept van Nigella hier van de site.

groetjes

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

14

Jammer dat de papiertjes loslaten want ik vind ze er heel gezellig uitzien. Zelf gebruik ik altijd de muffinmix van oetker en de papiertjes en dat gaat altijd goed. Laatst gebruikte ik een ander beslag en had ik ook last van loslatende papiertjes. Dus hier alleen nog maar de muffinmix van Oetker.

15

Ze zijn toch best toonbaar?

Groetjes, Elly

16

Mooie kleurtjes!!! Ik zou het toch nog eens proberen, het moet lukken hoor, ik heb het nooit

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

de versiering ziet er echt leuk uit, van die losse papiertjes zou ik dus ook echt balen. Heb toevallig gisteren ook cc gebakken. Witte papiertjes van de Hema zitten nog vast, gekleurde van drOetker niet.

na het bakken leg ik ook altijd even een snijplank op de cc. Doe 41 gram beslag per cc en dan gaat het precies goed.

18

Ik vind ze er toch leuk uit zien hoor! Je ziet die papiertjes niet goed op de foto (is natuurlijk wel jammer dat ze loslaten), maar de bovenkant ziet er toch goed uit! :) En ze waren vast heerlijk :D

Mijn website: Presentaart

19

Goed hoor dat je het nog een keer hebt geprobeerd...hahaha....ik heb altijd de vormpjes van de shop van hier en dat gaat prima had laatst ook die leuke kleuren van dr. Oetker gebruikt en ja hoor alles mislukt ook dus losgelaten.....dat papier is gewoon niet goed en hecht niet aan de cakejes....dus nog een keer een poging met andere papiertjes?????????????????

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

20

ach aan de smaak zal het zeker biet liggen. Ik merk wel dat als je ze wat voller vult het probleem ook minder wordt en ja iets meer vet erin wil ook nog wel eens helpen.

21

Vanaf deze kant zien ze er prima uit. Jammer dat de papiertjes loslaten.

groetjes, Ageeth

22

Je cc zien er toch hartstikke leuk uit hoor!
En inderdaad misschien toch nog een poging wagen met andere papiertjes want ik had laatst ook cc en een lading in de Dr. oetker papiertjes en een lading in hemapapiertjes........nou je raad het denk ik al de oetker papiertjes allemaal los en de hema nog keurig vast.
Dus die papiertjes deugen gewoon niet ;)

Groetjes Miss-J

23

Ik had er altijd last van, tot ik op 200 gr ben gaan bakken, en nooit meer, zelfs niet met die van dr o

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

24

jammer dat de papiertjes los laten maar ze zien er veder super vrolijk uit

rianne

een beginneling die graag wil leren :))))
http://www.mijnalbum.nl/Album=LEUUMPOL

25

Nou ik vind ze er anders wel leuk uit zien hoor. Valt niet zo op dat ze los laten.