Onderwerp: schildertechniek peggy porschen
Wie heeft er die bloemen-schildertechniek van Peggy Porschen al eens uitgeprobeerd? Ik zou namelijk een orchidee
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » schildertechniek peggy porschen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie heeft er die bloemen-schildertechniek van Peggy Porschen al eens uitgeprobeerd? Ik zou namelijk een orchidee
bedoel je het schilderen van een bloem?????
Ik weet niet waar je aan refereert maar ik heb ooit roosjes geschilderd
Eugenie
IK denk dat je het over brush embroidery hebt je spuit een lijntje op een vooraf op de taart gemaakt patroon en dan veeg je met een kwastje de icing naar binnen waarbij je de buitenkant van het icing lijntje in tact houd.
als je een goed plaatje vind kun je dat ook met piping gel overbrengen op de taart.
trek het over op bakpapier en ge op de achterkant met een dun lijntje pipinggel over je tekening heen
druk dan zacht het papiertje (pipinggelkant) op de taart en je kunt de tekening glanzend zien.
veel succes,
Saskia
Eugenie, bedoel je die kleine roosjes op die beertjes taart? Heb je die zo los geschilderd?
Saskia, dat is idd wat ik bedoelde. Kan je bovenop die pipinggel dan je lijntje icing spuiten?
Ja want je hoeft maar heel licht je bakpapiertje tegen de taaart te drukken en het moet een heeeeel dun lijntjs piping gel zijn(tip 1 of een heel klein gaatje knipen in een papieren of plastic zakje)
er licht dus niet echt een richeltje op je taart het is een plat afdrukje dus je kunt er gewoon overheen.
we zien het resultaat wel t.z.t.
groet,
Saskia
Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat, want die taart van Peggy is echt heel mooi! En als ik me goed herinner had een paar maanden geleden iemand van hier ook zo'n taart gemaakt. Misschien kan die je nog tips geven, of was jij dat ook saskia?
groetjes marije
ik heb die taart toen een beetje nagemaakt
Wat wil je precies weten? Ik heb het gewoon gedaan zoals in het boek staat. Er staat dat het moeilijk is, dat vond ik absoluut niet, maar ik dacht het even snel te doen, en dat ging dus ook niet. Ben er nog wel lang mee bezig geweest, maar het is wel een mooi resultaat met een vrij makkelijke techniek.
Mascha heb jij wel die patchwork cutter gebruikt om het patroon op je taart te maken of heb jij het ook anders gedaan?
Ik behandel deze techniek inderdaad wel in een van de workshops(fondant en marsepein)
Saskia
het moeilijkste lijkt mij idd om het patroon mooi op de taart te krijgen. Ik ben nu een goeie tekening aan het zoeken. De piping gel staat nu af te koelen, ik hoop dat die gelukt is..
Jouw taart is trouwens erg goed gelukt Mascha!
ik heb gewoon de patchwork cutter gebruikt, daarom lijkt hij ook zo goed
@ Mascha: welke patchworkcutters gebruik je dan precies?
Ik heet dan wel geen Mascha maar weet wel welke ze gebruikt heeft :-D
Dezelfde als in het boekje van Peggy staat, ze hebben die ook bij Piece of Cake (kun je op de webwinkel zien staan) en volgens mij ook bij Planet in Rotterdam.
Maar wel goed geantwoord Lara !!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » schildertechniek peggy porschen