1

Onderwerp: Barbietaart hoe lang van te voren maken

Hallo, mijn oudste dochter is 29 jan. jarig en krijgt een barbietaart (veel te veel gezien hier) ik heb inmiddels de Wondermold en vraag me nu af wanneer kan ik de taart maken, maak ik hem van biscuit (hoeveel) of van cake?
Hoe lang kan ik hem van te voren bekleden?
Thanks Jolanda

www.sweetsugarpies.com kijk ook eens op mijn site

Re: Barbietaart hoe lang van te voren maken

Hallo jolanda,
voor een barbie zou ik zeker cake nemen anders heb je kans dat de pop scheef zakt en alles gaat scheuren.
ik denk dat je hem als je vult met niet bederfelijke spullen makkelijk drie dagen van te voren kunt maken.
Bij een Barbie is het altijd lastig omdat je pas kunt versieren als de pop erin zit.
Het lijfje kun je natuurlijk wel ruim van te voren maken( vergeet de benen niet in te pakken of gebruik je het prikpopje?)

succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Hoi Jolanda, ik maak de taart juist altijd gewoon van biscuit, de standaard hoeveelheid van de webshop biscuitmix (je kunt ook altijd even bij felicitaartjes.nl kijken voor hoeveelheden enzo). Deze kun je gewoon invriezen en een dagje van te voren gaan vullen en bekleden. Het popje bekleden doe ik zelf altijd eerder, ook de versieringen zoals letters of bloemetjes enzo maak ik altijd eerder en bewaar ik gewoon in een tupperware doos. Trouwens mooie dag  heeft ze voor haar verjaardag, dezelfde als ik ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Ben ook wel benieuwd wat er het meest gebruikt word voor de barbietaart: biscuitmix of cake. Voor zaterdag moet ik ook een barbietaart maken en ik moet nog kiezen wat ik ga gebruiken.

Biscuit....
Nelleke

6

Eigenlijk doe ik precies hetzelfde als Lara. Alleen bak ik de biscuit een dag vantevoren omdat ik geen grote vriezer heb. Dus ik bak donderdag de biscuit, vrijdag versieren en zaterdag de taart opeten :9 :P Ik vind het zelf wel meevallen met het schuin gaan van het popje, maar Saskia heeft gelijk, cake is een stuk steviger maar ook machtiger en de biscuit is daarentegen weer erg luchtig. Ik gebruik altijd een rolletje marsepein waarmee ik de barbie een beetje vastzet.

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

7 Laatst bewerkt door Jozien (14-01-2007 20:22)

Ik heb er tot nu toe drie gemaakt,

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!