1

Onderwerp: Wat moet ik aanschaffen om te kunnen beginnen?

Hallo

Ik kan inmiddels taartenbakken, broodbakken. Maar nu het decoreren met icing etc etc.

Al met overal heel veel informatie!
Mijn vraag aan jullie:

Wat heb je nodig om voor het eerst een taart te decoreren.
(taart bakken lukt dus wel)

Ik denk dan aan spuitmondjes, moet ik marsepein hebben rolfondant welke stekers etc. Wat is het beste boek om mee te beginnen (mag ook in het engels zijn)

wie helpt

groeten

Groeten @nnette, http://taartjebakker.mijnalbums.nl/
Bakt graag van alles zolang ik het zelf mag mixen!!

2

Re: Wat moet ik aanschaffen om te kunnen beginnen?

Ik ben begonnen met een Basic decorating set van de webshop hier besteld.

en het boek: hoe versier ik een lekker koekje staan een hoop leuke dingen in.

Daarnaast ook gewoon een kwestie van doen en uitproberen.......

succes en we zien graag resultaten

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

3

Je noemt wel een paar verschillende technieken op waardoor je verschillende dingen juist nodig hebt.
Voor spuitwerk is een basissetje, eiwitpoeder en suikerbakkerspoeder handig.
Voor werken met marespein en/of fondant juist een roller en een cuttingwheel (zo'n mini-pizza-mesje) en mogelijk wat basis uitstekers.

Maar eigenlijk werkt het vaak zo dat je eerst een alternatief uit je eigen keuken gebruikt (ingredi

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

hoi

fondant(of marsepein) en kleurstof zijn toch wel makkelijk om te beginnen!! Uitrollen doe ik (nog steeds) met pvc pijp dat bevalt me goed!!! En ik heb sinds kort een cuttingwheel en die werkt super!!! Daarna kun je langzaam aan bestellen wat je z\elf denkt vaak te gebruiken!!   

Tenminste zo heb ik het gedaan!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

5

Yes, ik kan eindelijk reageren, want ik heb gisteren m'n eerste taart gebakken!!
Ben nu ervaren(ha, ha)

Ik was gisteren erg blij met m,n smoother! Super ding en als je gaat puzzelen, dan is de cuttingwheel een aanrader (heb gisteren een klein stukje geprobeerd)

marsepein/fondant en zeker kleurstof heb je nodig (als je de taart gaat bekleden)

Een goede roller. En geen houten exemplaar. Die had ik dus, maar daar blijft alles aan plakken. Geen succes. Ik heb het opgelost door er huishoudfolie om te wikkelen en dat ging beter!

Ik heb ook lettertappits gebruikt, best lastig, maar het is gelukt!

succes!

Groetjes Iris