1

Onderwerp: Boehoe!! Mislukt!!

Hallo,

ff klagen hoor!(als t mag, anders meteen weer dichtklikken :)) Vanavond getracht mijn tweede taart te maken, helemaal giga mislukt! Prachtig kapsel gebakken, en vanaf toen ging t mis: 1 laag verkeerd om terug gelegd na vullen dus schots en scheef, bc te dun en liep dus uit, waardoor vulling (bokkepootjesslagroom en 4 vruchtenjam) er uitliep, fondant begon bij t uitrollen al te scheuren, redelijk kunnen herstellen maar ging dus finaal mis bij t plaatsen op de taart.....
Gevolg een gescheurde uitlopende taart.....snik.....
Smaak was wel erg lekker, dus wij en de buurtjes hebben er een lekkere punt van op en de juffen op de creche krijgen morgen t restant met de belofte de volgende keer wel een mooie mee te nemen!
Maar goed, oefening zal wel kunst baren en hopelijk gaat t morgen beter. Dan begin ik met frisse moet opnieuw, je kunt niet alles in 1 keer leren.
Complimenten voor jullie prachtige taarten!!!!

Veel liefs en bakplezier (en een beetje geluk? )

mama alweer taartje maken??? Ja schat, mama gaat weer een taartje maken :)

2

Re: Boehoe!! Mislukt!!

gelukkig heb je er lekker van kunnen snoepen!
en idd volgende keer beter!

Groetjes, Dorothea.

3

Jammer hoor dat je taartje mislukt is, maar volgende keer beter h

4 Laatst bewerkt door Bommeltje (15-01-2009 21:34)

tel tot 10... neem een flink stuk taart om van te snoepen

En maak er nog eentje!!!!

:lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

zonde hoor!
maar hoe kan het nou dat je botercreme te dun is? die van mij loopt echt niet uit namelijk, en ik gebruik de mix...

6

Heb ook zeker een lekker stuk genomen! bc vanuit de koelkast ff in magnetron gehad en toen erop gedaan, was wel behoorlijk dun maar werd in de koelkast ook niet meer harder?! Misschien toch te veel melk erbij gedaan, deed een lepeltje extra om t wat beter smeerbaar te maken, staat ook op de verpakking?!
En hoe voorkom ik volgende keer dat het fondant scheurt? Kan dit komen door te warme handen of te dun uitrollen?
Morgen met frisse moed opnieuw, want ik vindt het wel enorm leuk om te doen!!!!!

Bedankt voor de lieve reacties!

mama alweer taartje maken??? Ja schat, mama gaat weer een taartje maken :)

7

fondant kan scheuren om diverse redenen...

te droog.. het helpt om je handen in te smeren met wat crisco voor je gaat kneden

te lang gekneed.. dan wordt het te zacht

te dun uitrollen kan maar dan scheurt het vaak al bij het oppakken..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Jammer dat ie niet mooi werd, maar ben blij dat hij nog lekker was! Ik maak mijn botercreme gewoon met poedersuiker en roomboter en twee drupjes amandel essence van dr. oetker. Dat mislukt nooit!

Met fondant heb ik geen ervaring; heb tot nu toe alleen MMfondant gebruikt. Daarbij hielp het bij mij om de boel even in de magnetron te leggen; werd het weer wat elastischer van.