1

Onderwerp: biscuit..

Hallo allemaal.. Ik ben sinds een weekje of 2 helemaal verslaafd aan taarten en alles wat er mee te maken heeft haha..
Ik wilde voor mijn zoontje een taart maken voor zijn verjaardag (hij is de 25e jarig), en ik vind het zo leuk!!
Ik heb vandaag voor het eerst een taart gebakken van Soezie biscuitmix, en ik moet zeggen dat ie wel wat droog was, maar wel erg lekker.
Ik heb al wat oude berichtjes gelezen en daar staat dat je het dan na het bakken wat kan besprenkelen met water/vruchtensap, maar wat is het beste of het lekkerste :D
Toen ik de mix in de bakvorm deed lag er maar een heel dun laagje in de vorm, terwijl ik overal lees dat het de bakvorm voor 2/3 moet beslaan.. Nou is het best een end omhoog gekomen, maar de totale hoogte wat denk ik maar een cm of 4 of 5.. Kon hem net 1x doormidden snijden..
Ben dus nog druk aan het expirimenter voor de clownstaart die mijn zoontje  voor zijn 4e verjaardag wil :+
Moet ik gewoon meer mix gebruiken (ik gebruik soezie)?
Hoop dat jullie me kunnen helpen?? Haha, mijn man hoopt dat het snel goed gaat, want hij is mijn proefkonijn, en kan elke keer proeven..
Groetjes Anne-Marie

2

Re: biscuit..

Hoeveel mix heb je gebruikt voor een hoe groot bakblik?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Heb gewoon gebruikt wat er op het pak stond..140 mix, 2 eieren en 1 eetlepel water..  25 minuten in de oven.. Oja, voor een rond bakblik van 20 cm..

4

Heb je 10 min op de hoogste stand en dan 2 min op de laagste stand gemixt?

En waren je eieren op kamertemperatuur?

Want je mix moet er wit en luchtig gaan uit zien als je het hebt gemixt

5

Als je bij de tabellen kijkt moet er bij een vorm van 20, 200 gram mix in :)

http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen

6

birgitta schreef:

Als je bij de tabellen kijkt moet er bij een vorm van 20, 200 gram mix in :)

http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen

Maar dat is toch met de webshopmix. En die is anders dan de soezie mix.

7

ik gebruik de moskovisch mix, en gebruik de hoeveelheden van de tabellen hier op het forum.

mijn taarten zijn dan 8 cm hoog :)

8 Laatst bewerkt door jolanda71 (16-01-2009 19:48)

Voor een 20 cm bakblik gebruik je 265 gr soezie mix, 4 eieren en 26,5 gr water.

http://www.felicitaartjes.nl/ Hier vind je onder schema de tabellen..

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

Hallo..Ik had het idd 10 minuten gemixt, en het zag er ook helemaal goed uit, en ik had de eieren eerst in een bakje warm water gezet.. Het smaakte uiteindelijk ook heerlijk, maar het was gewoon te weinig zeg maar..
Ik had hier ook op de tabellen zitten kijken, en daar stond idd wat anders, maar ik dacht voor de eerste keer zal ik de maten op het pak maar aanhouden..
Ga vanavond Jolanda's tabel aanhouden :), en dan kijken hoe het dan gaat..
Thanks allemaal!!

10

En is het gelukt?? :D

11

:Y Hij was echt heerlijk!!!!!!!
Manlief was gisteravond naar NAC, en de kids lagen op bed dus ik kon heerlijk mijn gang gaan.. Had de eieren er ruim van te voren uitgehaald, en daarna nog in een bakkie met water gedaan..
Alles afgemeten, keurig 10 minuten gemixt, en hupsakee alles in de oven.. Ik had hem op 25 minuten gezet, en ging na een kwartier kijken.. WOW, hij kwam al helemaal boven de vorm uit, weliswaar in een hoge bol maar ach..
Na 25 minuten een stokje erin geprikt en hij was nog niet helemaal klaar, dus nog 10 minuten erbij en hij kwam er super uit!!
De bolling begon alleen aan de ene kant iets lager als aan de andere zeg maar, maar dat mocht de pret niet drukken..
Vanmorgen gevuld met bokkenpootjes slagroomvulling, en een laag met bbr, en het was echt smullen, en ik ben zelf geen taarteter..
Het bekleden met marsepein ging wat minder haha, maar volgende week donderdag ga ik hier in Oud Gastel een workshop doen, dus dan moet dat ook wat beter gaan lukken..
Als de taart volgende week voor mijn zoontje lukt, dan is het goed *)
Ik zal daar sowieso een foto van maken..
In ieder geval superbedankt voor je tip!!!!

Nog ff gauw een vraagje trouwens..Hoe komt het dat ie zo bolt aan de bovenkant? Doe ik dan toch nog iets niet goed??

12

Van een bolling heb ik nooit last maar je moet je taart op zijn kop storten en dan met een grote snijplank aandrukken. Dan verdwijnt de bolling.