Onderwerp: Snel icing drogen (na drama ;-( )
Vanavond komt mijn zusje weer en gaan we samen de taart voor mijn neefje afmaken: bekleden, de geboetseerde gerbiltjes een plekje geven
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Snel icing drogen (na drama ;-( )
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Vanavond komt mijn zusje weer en gaan we samen de taart voor mijn neefje afmaken: bekleden, de geboetseerde gerbiltjes een plekje geven
Balen Marianne! Ik zou ze toch in de oven laten drogen. Niet te heet op 70/80 graden ofzo maximaal. En dan als ze een beetje droog zijn misschien een tweede laagje erover spuiten en weer in de oven? Of zijn ze al vrij dik? Hopelijk haal je het nog!
hi Marianne,
da's dikke pech...
kan je het hek niet met chocolade spuit? direct droog
en de tip hierboven werkt goed, ik gebruik hem regelmatig maar durf hem niet hoger dan 50° te zetten.
Nou, ik probeerde vanmiddag wat, maar ik heb het hekje op plastic mapjes gespoten, en die kunnen niet in de oven En bij het eraf halen braken gelijk wat tralies
Zo eerst maar 'es overleggen met zusje...
Ik spuit altijd meteen op bakpapier (is toch ook redelijk transparant) en kan dus ook in de oven! (alhoewel ik het drogen in de oven nog nooit geprobeerd heb, zo lang ben ik nog niet aan het taart hobby-en!....
Zowiezo zou ik het op bakpapier spuiten. En 80 graden moet zeker kunnen hoor. Schuimpjes bak je ook op 100 graden en dan worden ze ook niet bruin. En RI is toch eigenlijk niks meer dan heeeele zoete schuimpjes? Volgens mij is het dan in een mum van tijd droog....
OOOO, het hing in de lucht, balen.
Kan je wat icing betreft geen tip geven.
De chocolade lijk me wel wat.
Ben benieuwd hoe je het opgelost hebt.
Hoi Marianne,
Het antwoord is nu wel te laat denk ik maar voor een volgende keer kun je er een bureaulamp boven zetten of boven de verwarming leggen.
groetjes Francisca
Dankjulliewel voor de tips - voor de volgende keer.. Ik heb ze inderdaad nog bij de verwarming gelegd, maar uiteindelijk brak er teveel. We zijn er uiteindelijk maar van uitgegaan dat-ie zo ook erg leuk was geworden, alleen wij weten dat er eigenlijk een hekje om moest
Straks komt-ie bij de show off
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Snel icing drogen (na drama ;-( )