1

Onderwerp: Nu begin ik dus te twijfelen over mijn vulling!!!

Ik wil morgenavond aan mijn taart beginnen voor zondag. Wil een stapeltaart met twee lagen van Dora maken. Wilde een laag met chocolademousse met kersenvlaaivulling en chocobiscuit maken en de andere laag met lemoncurt en citroenkwark of een laag aardbeienbavarois en aardbeienjam.

Nu zit ik dat dus vandaag heel trots tegen mijn tante, zus en moeder te vertellen kijken ze me alledrie zo aan van, weet je dat wel zeker dat je die vullingen gaat gebruiken. Ze vonden ze alledrie niet zo geschikt geloof ik. Aangezien ik zelf geen taarteneter ben, moet ik het dus altijd op advies van anderen doen. Maar nu begin ik dus te twijfelen of ik niet een andere vulling moet nemen, eentje die misschien wat gewoner is, waarvan ik zeker weet dat iedereen die lust.

Wat vinden jullie en hebben jullie nog tips voor andere vullingen. Ik was uit gegaan van de vullingen die volgens het forum het beste scoren, maar nu weet ik het dus ff niet meer!

Veel liefs Rafaëla

2

Re: Nu begin ik dus te twijfelen over mijn vulling!!!

Het leek ze of te zoet of te zuur kreeg ik het idee :/

Veel liefs Rafaëla

3

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik gewoon

Volg je hart...want dat klopt!

4

Sja, smaken verschillen nu eenmaal :) Maar ik kan je wel vertellen, dat chocobiscuit met een chocovulling en kersen(vlaaivulling) standaard op mijn repertoire staat omdat ie vaak als eerste op is ;) En zelf ben ik dol op citroencreme en lemon curd...

Als je 'klantjes' vooral van traditioneel houden, kun je ook kiezen voor de vulling zoals in een Hemataart: banketbakkersroom, slagroom en jam. Is altijd goed!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Ik sluit me helemaal bij Jozien aan. Hier is de chocotaart ook altijd als eerste op, maar er zijn ook genoeg mensen die niet van chocolade houden en die genieten echt van lemoncurd en citroenkwark. Dus lekker zo laten, dan kunnen ze kiezen. En werkelijk iedereen vindt de citroenversie lekker! Als ze het horen, dan zeggen er altijd een paar: ik hou niet van citroen, maar als ze het eten, dan is het genieten.
Ik heb het in het begin vaak in weggeeftaartjes gedaan (ook omdat het zo lekker makkelijk is) en daarna kreeg ik altijd van die mensen bestelling met die vulling. Gewoon bij je idee blijven dus!! Ze zullen versteld staan.

Groet, Jolanda

6

Ja denk dat ik dat ook blijf doen. Misschien als ik tijd over heb dat ik nog een klein taartje met botercreme en jam maak.

Bedankt in ieder geval allemaal. Geeft toch een zekerder gevoel als ik het van ervaren baksters hoor. Voor mij is het allemaal nog nieuw en aangezien ik dus geen taarteter ben kan ik dus zelf ook niets voorproeven.

Ik ben benieuwd wat ze ervan vinden. Denk dat ik er gewoon niets meer over zeg en er nadat ze hebben geproefd er naar vraag.

Veel liefs Rafaëla