1

Onderwerp: Podersuiker probleem !

Hallo

Ik ben bezig met zwart en donker paars en moet elke keer een beetje poedersuiker gebruiken nu blijft je die poeder zo erg zien de fondant blijft helemaal dof.
Ik zie bij jullie die mooie kleuren er helemaal uitkomen zonder dat ik een doffe/witte poedersuiker waas zie.
Ik heb ook al geprobeerd een beetje met een natte kwast te werk te gaan maar werkt ook niet echt.
Hoe krijg ik dat doffe effect eruit en vooral het zwart weer mooi zoals het uit het pakje komt (gebruik kant er klaar)

Bedankt!
Groetjes Natacha

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

Re: Podersuiker probleem !

ik weet niet hoe je het weer goed krijgt maar ik werk zelf nooit met poedersuiker maar met crisco dat werkt ook veel schoner en je huis is ook niet wit. :)

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

kwastje met alcohol gebruiken. Droogt snel weer op, en weg met de vlekken.

4

Ik gebruik ook nooit poedersuiker. Crisco/platnt. vet werkt ook prima en laat geen sporen achter. Ook met uitrollen...beetje crisco op mijn tafelzeiltje en klaar!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Ik werk met niks. Uitrollen op een stuk tafelzeil En dan omdraaien, op je taart leggen en zeil voorzichtig weghalen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Bij marsepein gebruik ik ook alleen zeiltje, maar fondant vind ik toch plakkeriger.

7

Oke' heb het geprobeerd op en zeiltje en dat werkt inderdaad beter ik deed het eerst op een houten broodplank maar dat plakt aan alle kanten vandaar dat ik elke keer poedersuiker gebruik .
Srisco heb ik nog niet maar dat ga ik gelijk aanschaffen want als die poeder waas dan weg gaat ben ik blij en de rest van mijn keuken ook hahaa echt alles zit onder de poedersuiker als ik bezig ben

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

8

Je kan in plaats van crisco ook goed zo'n wit blok frituurvet gebruiken.