1

Onderwerp: biologisch

De broer van mijn beste vriendin gaat trouwen. Geweldig natuurlijk en ze hebben mij gevraagd voor de taart, alleen.........die moet biologisch zijn. Oeps. Weet iemand of er biologische marsepein/fondant bestaat en biologische kleurstoffen? En waar dit verkrijgbaar is?
Groetjes,
Nanda

2

Re: biologisch

bij de natuurwinkel misschien?
ben er niet zo heel erg in thuis

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

3

Ik zou inderdaad wat Sweety al zegt eerst vragen bij een natuurwinkel, en als die het niet hebben zou je het misschien zelf kunnen maken van biologische ingredienten? Hoe "streng" zijn ze in de biologische leer? Want ik weet niet of er ook biologische glycerine bestaat ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Na heel wat pluizen heb ik biologische marsepein gevonden. Ik reageer dus maar even op mijn eigen vraag. Via Amazon.com is biologische marsepein te bestellen, ook biologische poedersuiker. Naar de prijs kijken we maar even niet.....12 dollar voor ongeveer 250 gram. Lang leve de lage dollar...
Nu nog de kleurstoffen.
Misschien hebben anderen ook wat aan deze info.

Nanda

5

Ik haal deze even naar boven, want ik ben ook op zoek naar biologische ingredienten voor een bruidstaart.

Vooral op zoek naar biologische slagroom, citroenen, marsepein en alles wat verder mogelijk is.  (bij amazon.com is ie echt te duur, ik heb al een prijs afgesproken en overlegd met hun, ze vinden het te ver gaan om in Amerika mn marsepein te moeten bestellen)

Wie kan me helpen?

Dankjewel!

6

Ook ik ben op zoek naar biologische ingredienten, vandaar dat ik deze vraag ook weer een tikkie omhoog geef.
Iemand?

Esther

groetjes van Esther

7

Hi,

Als je echt biologisch wilt werken moet je een beetje creatief zijn. Voor melkproducten (boter, room, eieren) kun je gewoon bij de supermarkt terecht. Biologische slagroom is wat moeilijker te krijgen maar hebben zij vaak bij een gezondheidswinkel/reformwinkel. Verschillende meelsoorten ook. Marsepein maak ik dan zelf. Biologische amandelen heb ik trouwens nog niet gevonden, wel bij een groothandel in biologische waar maar daar kun je niet voor een keertje bestellen. Maar goed je kunt natuurlijk overleggen of de amandelen, gewoon mogen zijn. Het is ook lastig om poedersuiker (behalve gewone suiker) biologisch te krijgen. Heb ik ook nog niet gevonden. Maar als je het zelf maakt zitten er in ieder geval geen stoffen die het product langer houdbaar moeten houden etc....Kleuren gaat lastig maar het kan wel. Ik had een taart gemaakt met rozen gekleurd met bietensap, de blaadjes met basilicum en de rozenstengels met cacao. Puur 100% biologisch gaat waarschijnlijk niet lukken maar je kunt een heel eind komen. Gewoon even met die mensen overleggen hoe ver ze willen gaan. Succes!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

8

Als je bij google "biologische marsepein" intypt, krijg je een aantal links, Wel goed zoeken. Bij Zeelandia hebben ze een aantal biologische producten in het assortiment, misschien kan je hen mailen?

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

9

en heeft de Bakzolder ook geen biologische producten dan??

10

En chocoladeganache met biologische chocolade dan, is dat niet makkelijker te realiseren?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

Kijk uit met biologische chocola, dat kan ook carob zijn en persoonlijk vind ik dat niet te vr....., moet je zelf maar even proeven. De chocolade van australian komt ook aardig in de richting van biologisch. Biologische suiker? Dan zit je al snel bij ongebleekte rietsuiker, melasse en dergelijke. Eieren en melkproducten zijn geen probleem en ook de amandelen kun je volgens mij het beste bij een natuurvoedingswinkel halen. Misschien hebben ze daar ook wel tips en oplossingen voor de suiker en dergelijke.

Succes ermee!!!!!!!!!!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

12

Bij de colruyt (in Belgie) verkopen ze biologische marsepein. Prijs is redelijk (weet ik niet uit mijn hoofd). Ik weet niet zeker of deze ook rolkwaliteit is, het zou handig zijn om dat eerst te testen v

Ik voel me een beetje kiezel...

13

Beetje oud bericht maar bij intratuin hebben ze biologisch marsepein. In ieder geval bij intratuin Barneveld, En niets duurder dan "gewone"marsepein.
Ik had laatst Biologische marsepein en van dr oetker, maar je proeft duidelijk verschil, die biologische is veeeeeel lekkerder!!!

14

Da's fijn, maar rolt 'ie ook goed? En wat is de prijs per kilo?

Jacqueline

15

yakefrank schreef:

Da's fijn, maar rolt 'ie ook goed? En wat is de prijs per kilo?

oei dat durf ik je zo niet te zeggen, wij hebben m tot nu toe alleen maar gebruikt om figuurtjes te maken. Ik ga m morgen weer halen en volgende week zaterdag een taart voor mn moeder ermee bekleden dus dan weet ik meer!

16

Bij de taartwinkel hier in Herveld (en Elst gld) verkopen ze biologische marsepein

bakfeest en zo heet die winkel

17

willetje schreef:

Beetje oud bericht maar bij intratuin hebben ze biologisch marsepein. In ieder geval bij intratuin Barneveld, En niets duurder dan "gewone"marsepein.
Ik had laatst Biologische marsepein en van dr oetker, maar je proeft duidelijk verschil, die biologische is veeeeeel lekkerder!!!

Er is hier al eerder een topic over geweest. Deze marsepein heeft een 'normale' prijs omdat het ook normale marsepein is. Het bevat alle ingredienten die normale marsepein ook bevat. Op de oude verpakking staat 'biologisch'. Op de nieuwe verpakkingen die je op internet kunt vinden staat nu ook alleen 'ambachtelijk', en wordt biologisch niet meer genoemd. Misschien is deze marsepein best lekker, maar als je op zoek bent naar biologische marsepein, dan is dit niet de goede.

18

een vriendin van mij is momenteel bezig met het informeren naar biologische marsepein.... het is namelijk al wel op de markt maar lastig te krijgen..

19 Laatst bewerkt door rietje puk (19-05-2011 08:38)

Kimh schreef:

een vriendin van mij is momenteel bezig met het informeren naar biologische marsepein.... het is namelijk al wel op de markt maar lastig te krijgen..

hoi kimh

kijk maar eens bij crazy jack of vrouwtjedeeg.

20

Hi Rietje,

Dank je voor de tip, die kende ik nog niet.

Groetejs,
Anja

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl