1

Onderwerp: hoe decoreren

Hallo,
Ik ben helemaal nieuw hier en een enorm groentje in het bakken van taarten. Ik ga me een dezer dagen wagen aan mijn eerste taart voor de verjaardag van mijn dochter. Ik heb al een leuk idee en heb de benodigde spullen besteld.
Maar ik heb nog zoveel vragen. Kunnen jullie me helpen?

* Als ik al jullie kunstwerken zie zijn dan alle decoarties van fondant en/of marsepein?
* Als je veel (grote) decoarties maakt van fondant en of marsepein blijft het dan wel lekker?
* Hoe plak je de decoarties stevig op de taart? Zodat ze niet meteen omvallen als je de taart binnendraagt?

Zo dat waren de vragen voor deze rubriek. Ga nog even verder neuzen. Bedankt alvast!

catja

Re: hoe decoreren

* Ja
* Vooral fondant droogt wat en wordt iets harder, verder is het nog goed te eten. Als je tylose (versteviging) erdoorheen hebt gedaan, is het niet meer zo lekker. Maar dan blijven je boetseersels wel beter staan.
* Puzzels en platte dingen kun je met water vastplakken, boetseersels met eetbare lijm of icing.

Succes

Groetjes Renske

3

Hoi, leuk dat je de verjaardagstaart van je dochter gaat maken, zo ben ik ook ooit beginnen met deze verslavende hobby! :D

De meeste decoraties zijn idd van fondant of marsepein. Dit is echt een kwestie van smaal en wat je zelf het prettigste vindt werken. Ik persoonlijk meng de fondant met de marsepein  en echt boetseren doe ik met fondant, maar nogmaals, da's persoonlijk.

Grote decoraties (boetseersels!) haal ik van de taart af en eten wij hier niet op..maar dat betekent niet dat de kinderen dat niet zouden willen :lol: Is heus nog wel eetbaar, maar je moet het maar lekker vinden!!

Platte decoraties zoals uitgestoken bloemen en letters kun je met een heel klein beetje water vastplakken. Dat houdt wel!
Grotere dingen kun je plakken met eetbare lijm (kan en klaar of water mengen met tylose) of met een beetje icing.

Veel succes met je taart!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Wahahaha Renske....je bent net iets sneller :D

5

bedankt allemaal.
Wat fijn om zo snel reacties te krijgen. Ik kan bijna niet wachten tot het spul binnen is en ik beginnen kan!

Kadohke schreef:

Grote decoraties (boetseersels!) haal ik van de taart af en eten wij hier niet op..maar dat betekent niet dat de kinderen dat niet zouden willen :lol: Is heus nog wel eetbaar, maar je moet het maar lekker vinden!!

gewoon omdat ik me afvraag, wat doe je ermee als je ze niet opeet?

7

verliefdmeiske schreef:
Kadohke schreef:

gewoon omdat ik me afvraag, wat doe je ermee als je ze niet opeet?

Ehhh.....als ze echt mooi zijn ergens neerzetten en uiteindelijk weggooien!!! Zou het anders ook niet weten. Ga echt niet een hele blok fondant naar binnen werken...bleh!!

nee fondant is idd niet lekker, marsepein wel :D

9

verliefdmeiske schreef:

nee fondant is idd niet lekker, marsepein wel :D

jahaaaa...daar hebben we het nu zeker niet over :lol:

10