1

Onderwerp: biscuit met bakpoeder of kokend water?

Even een vraagje, mijn biscuitmix is bijna op en wil wel s wat anders proberen. Nu heb ik laatst hier ergens gelezen (maar kan het dus niet meer terugvinden) over bakpoeder bij je beslag doen. Ik wil graag weten welk recept er dan gebruikt wordt. Wordt ie goed hoog? Ook las ik net een recept van Lady Sharon waarin heet water wordt gebruikt. Wie heeft hier ervaring mee.  Ik wil wel graag dat mn kapsels goed hoog worden.

2

Re: biscuit met bakpoeder of kokend water?

Ik gebruik zelfrijzend bakmeel als ik zelf biscuit maak. Gaat fantastisch!!! Maar dat kan je dan dus ook vervangen door bloem en bakpoeder.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Mirjam5 schreef:

Ik gebruik zelfrijzend bakmeel als ik zelf biscuit maak. Gaat fantastisch!!! Maar dat kan je dan dus ook vervangen door bloem en bakpoeder.

Zou je mij dan eens jou exacte recept willen geven? Hij wordt ook hoog die van jou? en geen deuk in het midden (dat had ik nl altijd in het begin met het recept van hiernaast).

4

Wat ik dus een heel goed recept vind voor mooi hoge taarten is deze:http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=41194
Daar zit zowel bakpoeder als gekookt water in.
Hij wordt net zo hoog als van de webshop.
Dus deze gebruik ik nu, alleen voor de verstelbare randen is het beslag te dun.
Daar gebruik ik de mix dan voor.

5

ik gebruik ook beiden , 4 eetl heet water en drie th.lepels bakpoeder.
Werkt eindelijk goed , hoog kapsel.

Groetjes Grietje

6

witje75 schreef:

Wat ik dus een heel goed recept vind voor mooi hoge taarten is deze:http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=41194
Daar zit zowel bakpoeder als gekookt water in.
Hij wordt net zo hoog als van de webshop.
Dus deze gebruik ik nu, alleen voor de verstelbare randen is het beslag te dun.
Daar gebruik ik de mix dan voor.

+
He bedankt, dit recept bedoelde ik dus wilde ff weten of er goede kapsels uitkomen. Ga m snel proberen.

7

O ja, en later las ik van Lady Sharon, dat ze de bloem lepel voor lepel met mixer op laagste stand deed. Heb ik ook uitgeprobeerd, en kan prima.
Scheelt weer veel roeren.

8

Nou ik heb die met kokend water geprobeerd, wel kleine gebakjes gemaakt, maar vond de structuur erg grof en ik vond m niet lekker. Of ik heb wat verkeerd gedaan (zou niet weten wat) of het ligt aan ons (mijn man vond die van de shop ook lekkerder). Misschien dat ik m nog s probeer met een gewone taartvorm, misschien dat dat scheelt.

9

Begrijp ik nou goed dat je in dat recept van Lady Sharon alle ingredienten met de mixer mengt? Dus ook de bloem + bakpoeder?

Zo ja, dan ga ik dat toch ook eens proberen. De keren dat ik geprobeerd heb biscuit te maken zonder mix (volgens recept van deze site) zakte de substantie geheid in als ik de bloem erdoor spatelde, hoe voorzichtig ik dat ook deed. Dus als dit recept dat niet voorschrijft en het met de mixer kan zou ik dat zeker willen proberen!

10

Freya schreef:

Begrijp ik nou goed dat je in dat recept van Lady Sharon alle ingredienten met de mixer mengt? Dus ook de bloem + bakpoeder?

Zo ja, dan ga ik dat toch ook eens proberen. De keren dat ik geprobeerd heb biscuit te maken zonder mix (volgens recept van deze site) zakte de substantie geheid in als ik de bloem erdoor spatelde, hoe voorzichtig ik dat ook deed. Dus als dit recept dat niet voorschrijft en het met de mixer kan zou ik dat zeker willen proberen!

Ik heb de bloem en de bakpoeder erdoorheen gespateld zoals lady sharon ook schreef.

11

linda1 schreef:
Freya schreef:

Ik heb de bloem en de bakpoeder erdoorheen gespateld zoals lady sharon ook schreef.

O, ok. Ik meende uit het bericht van witje75 te begrijpen dat ook de bloem + bakpoeder er met de mixer doorheen konden worden gemengd.
Dat met de hand spatelen heb ik nu een aantal keren geprobeerd, maar zoals gezegd zakt dan mijn mooie luchtige eiermengsel volledig in en heb ik vervolgens een kapsel van 2 cm hoog.

Ik doe steeds enkele lepels bloem in de kom en spatel die er helemaal door voordat ik de volgende erbij doe. Uiteraard van tevoren gezeefd.

Iemand enig idee wat ik nog fout zou kunnen doen? Zou best graag ook kapsels willen kunnen maken volgens authentiek recept, maar kan het totnogtoe alleen maar met de webshopmix :S.

12

Ik kreeg het ook eerst niet voor elkaar .

Nu gaat het perfect.

Ik houd de eieren uit de koelkast een dag.

Per ei:

30 gr suiker
25 gr bloem
5   gr maizena
snufje zout
zakje vanille suiker
3 theelepels bakpoeder
4 eetlepels heet water
Sinds ik dit aanhoud gaat het eindelijk perfect.
Misschien bij jou ook.
Groetjes Grietje

13

Ja hoor, Lady Sharon zei zelf op dit forum ergens, dat ze het eerst erdoor schepte,
Maar dat zo'n werk vond, en het probeerde met de mixer op stand 1.
Dus nu doet ze dat altijd.
Zelf heb ik het de eerste keer gespateld, maar na dat berichtje al 5 keer gemixt.
En zelfde resultaat!
Zelfs het kokend water mix ik er door heen, lijkt wel even een sopje te worden, wordt dus lekker luchtig.

14

Mooi, dan ga ik dat ook eens proberen. Lijkt me reuzehandig om ook kapsels met  ingredienten uit de winkel te kunnen maken!