1

Onderwerp: slagroom

Heeft iemand van jullie al eens gewoon slagroom met jam door elkaar als taartvulling gebruikt? En zo ja, is dat goed gegaan met marsepein en zakt je taart niet in? Mijn oppasdochter wil graag slagroom in haar taart en van die gele vla (banketbakkersroom), maar ik lees iedere keer dat dat niet zo'n succes is in combinatie met marsepein.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

Annita

2 Laatst bewerkt door wendy (12-01-2007 20:55)

Re: slagroom

Hai Annita.
Het kan wel hoor, gewoon een dijkje spuiten van botercreme en daar je slagroom in doen. de slagroom dan wel verstevigen met klopvast of gelatine. Ik vind zelf dat de slagroom bij een groothandel als de sligro vandaan, steviger lijkt te blijven. Is ook al gezoet, smaakt super en houdt vorm. De taart na het vullen dan wel met botercreme afsmeren, niet met slagroom, dan smelt je marsepein.
je kunt ook zwitserse room maken door de slagroom en banketbakkersroom met elkaar te mengen. Is net iets steviger en jummy. :)

Wel deze taarten in de koelkast zetten hoor. dan de koelkast op een lage stand, dan glimt je marsepein niet zo. Succes.
O, jam erdoorheen vond ik wel lekker hoor. maar ach, stop er veel callorien in en ik vind het al gauw lekker. ;) :lol: :s

Waar in zierikzee woon je? In de buurt van de stompe toren toevallig?

3

Bedankt Wendy, ik ga het proberen met een dijkje van botercreme en daarna de taart met botercreme afsmeren. Die zwitserse room klinkt eigenlijk ook wel erg lekker moet ik zeggen, misschien moet ik dat eens proberen. Nogmaals bedankt.

Groetjes,
Annita

4

Hallo Annita,

Die zwitserse room is inderdaad echt een aanrader!! Hmmmmm ;)

Groetjes en succes! Inge

PS: laat even weten of het gelukt is, heeft de rest ook weer een leermoment :)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat