1

Onderwerp: Moet marsepein ook drogen nadat je er een figuurtje van hebt gemaakt

Moet marsepein ook eerst 1 of meerdere dagen drogen voordat je de figuren op de taart zet.Of kan het er gelijk opgezet wordeen en dus ook gelijk gesneden worden.DIt is de eerste keer dat ik met marsepein ga werken dus verdere tips zijn van harte welkom
Alvast bedankt

Groetjes Astrid

2

Re: Moet marsepein ook drogen nadat je er een figuurtje van hebt gemaakt

ik maak de mijne meestal laste minute en zet ze dus direct op de taart. tot nu toe nog geen klachten gekregen... :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Kunt u mij misschien ook vertellen wat het verschil is tusen fondant en marsepein en waarvoor icing wordt gebruikt.Sorry voor de vele vragen.Ben nog niet lang aan bakken jawel lang alleen niet voor echte geweldige taarten zoals die van jullie

Groetjes Astrid

4

misschien best is via de zoekfunctie dit opzoeken, maar ik doe een poging:

verschil fondant - marsepein, in marsepein zitten amandelen in, fondant is eigenlijk vaste suiker met liquide suiker, zodus suikersmaak. :cool:
om te bewerken heeft het beide zijn kwaliteiten, om te kleuren is marsepein meer zoekwerk aangezien fondant wit is en marsepein toch wel iets gelig, dus als je er blauw bijdoet bekom je vaak iets groenigs.

icing: eiwit + poedersuiker, wordt gebruikt om een randje of details te spuiten, heb je verschillende dikte is al naar gelang waarvoor je het nodig hebt, koekjes worden hier vaak mee bewerkt!

hopelijk is dit al een beetje een verduidelijking.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Geen enkel figuurtje hoeft van tevoren gemaakt hoor, kan meteen de taart op.
Ik en vele andere maken de figuren eerder omdat het werk dan een beetje verspreid kan worden. Bij figuren die de zwaartekracht trotsteren laat ik ze wel drogen, en dat werkt het beste bij fondant.
Meteen de taart op is trouwens ook nog eens het lekkerst denk ik maar daar maak ik me niet druk meer om want mijn figuren worden maar zelden echt opgegeten. ;)