1

Onderwerp: bisquit zakt in

Help!!! Heb nu voor de jaja 7de x 3 boltaartjes zitten bakken en ze zijn tot nu toe nog steeds allemaal mislukt. Heb 200 gram bisquit, 20 gr water en 3 eieren, mix 10 min hoogste stand en dan 2 min. laagste stand. Oven begin ik met 150 graden 20 min en dan nog 25 min op ongeveer 170. Ik heb een gasoven. de zijkanten komen goed omhoor maar in het midden gaat hij zakken en blijft de boven laag zacht. Het is maar een klein laagje dat zacht blijft maar toch!!!! De bovenlaag is niet vlak. Ik baal als een stekker. WIE O WIE KAN MIJ HELPEN??

Ben nieuw in de taartwereld en ben erg nieuwsgierig naar alles op dat gebied.

2

Re: bisquit zakt in

Zie het verhaaltje wat ik net bij het topic van newcake hebt getypt, ik denk dat de oven warmer moet!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Dank je wel voor het snelle antwoord. Moeten de minitaartjes worden afgebakken midden in de oven of iets lager?? Kan dat het ook zijn want gisteren heb ik op 175 graden gebakken (tenminste dat gaf de gasoven aan) en ook toen waren ze niet goed.

Ben nieuw in de taartwereld en ben erg nieuwsgierig naar alles op dat gebied.

4

Thermometer?

Ik zet ze altijd in het midden. Meer tegelijk gaat bij mij goed, mar ik ken verhalen waar taartjes alleen altijd lukken en meer tegelijk niet. Rara, maar waarschijnlijk omdat de temperatuurverdeling en de luchtstroom dan toch niet goed is.
Je kan dan trouwens wel het beslag in 1x maken en ze om de beurt in de oven doen (als er te minste geen hele tijd tussen zit)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"