1

Onderwerp: help, al 2 taartjes mislukt, wil niet rijzen...

hallo, Wie kan mij helpen?
Ik heb gister voor het eerst een taart(je) gebakken met de biscuitmix. Ik heb ruim 10 min op de hoogste stand gemixd en daarna 2 min op laagste. ik gebruik een rvs bolletje van 12 cm. Ik heb hem gebakken op 10 min 130 en daarna op 160 totdat hij gaar was. De biscuit komt er bruin en lekker uit maar het taartje rijst niet!!
Nu heb ik het net nog een keer gedaan en nu het ei even in warm water gelegd, maar dit heeft ook niet geholpen want het deeg is weer niet gerezen....Wat doe ik fout???
Alvast bedankt!

2

Re: help, al 2 taartjes mislukt, wil niet rijzen...

Temperatuur van de oven moet echt hoger in het begin!
Denk dat het daar aan ligt :Y!

En is het echt zo warm als de thermostaat aangeeft, evt. een oventhermometer aanschaffen?

Ik bak zelf nooit met oplopende temperaturen, zet eerder aan het eind, als ik zie dat 'ie wat teveel kleurt de oven aan het eind wat lager om nog even alleen door te garen.

Was je mix aan het eind bijna wit en heel 'taai'? Anders was toch ook het mixen niet goed gelukt.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

hoi Yvonne,

op welke temperatuur raad je dan aan zon klein taartje te bakken. ik maak gebruik van een hetelucht oven.
Ik heb net een keukenmachine bij mijn moeder gehaald, denk dat het beslag misschien toch nog niet stijf genoeg is geweest.
Alvast bedankt voor je snelle reactie!

4

Ik zou op 160 graden bakken, 20-25 minuten.

In een hak-snij-enz. machine kun je trouwens geen biscuitmix maken :nooo

Tot taarts, Yvonne

5

hoi,

maar daar zit een speciaal hulpstuk bij om te mixen. dat gebruiken we ook altijd voor cake ed
lukt het daar ook niet mee?

6

Proberen!

Tot taarts, Yvonne

7

Ik heb ook een heteluchtoven. Bij mij duurde het wel erg lang totdat mijn kapsels gaar waren en bovendien bleven ze erg laag. Ik had mijn oven in het begin braaf op 150 graden gezet. Uiteindelijk heb ik maar een oventhermometer gekocht en zag ik dus dat de temp. wel op 150 stond, maar niet hoger kwam dan 130 graden. Nu ik dit weet stel ik de temp. anders in en heb ik geen problemen meer.

ik bak altijd 160 graden. Je moet de biscuit mix altijd met een garde mixen tot het echt een beetje stevig is als je het zo in je pan kan gieten is het niet goed je moet het echt er in scheppen

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!