Onderwerp: vraagje aan Lara M
Hoi Lara,
Ik zag op jouw website allemaal prachige taarten. Die chocoladetaart met rozen vond ik erg mooi. Kun jij mij uitleggen hoe je die chocoladerand eromheen hebt gemaakt?
Bedankt! Ilse
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » vraagje aan Lara M
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi Lara,
Ik zag op jouw website allemaal prachige taarten. Die chocoladetaart met rozen vond ik erg mooi. Kun jij mij uitleggen hoe je die chocoladerand eromheen hebt gemaakt?
Bedankt! Ilse
Hoi Ilse,
Bedankt voor het taarten compliment! :-) Ik heb gewoon pure chocolade gesmolten in de magnetron (lage stand), een reep bakpapier op maat geknipt, even lang als de omtrek van de taart en ietsje hoger. Vervolgens de chocolade erop gegoten, beetje uitgesmeerd enzo tot aan de randen, daarna wat laten opstijven, dat moet je even in de gaten houden, het moet echt niet meer vloeibaar zijn (dan zakt het namelijk gelijk in als je het tegen de taart aan zet) maar ook niet helemaal hard (dan breekt het dus heb ik gemerkt ), daarna zet je de rand met het bakpapier er nog aan tegen de taart aan en klaar is (k)lara! :-) Ik heb de bovenkant nog een beetje ingevouwen voor een leuk effekt, dan kan nog als de chocola nog redelijk plooibaar is. Ik heb de taart zo even in de koelkast gezet om op te stijven en daarna het bakpapier aan de buitenkant eraf gehaald. Sukses met de taart!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » vraagje aan Lara M