1

Onderwerp: Boetseersels ondersteunen....hoe?

Wie wil/kan mij vertellen of je boetseersels mag ondersteunen door middel van b.v. een geraamte van floral wires of sateprikkers.
Mag dit b.v. ook op wedstrijden?

Hoe heeft de Eftelingtaart zijn lange nek gekregen....?

Welke ervaren boetseerster wil mij a.u.b. helpen??

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Boetseersels ondersteunen....hoe?

Ik ben niet een heel ervaren boetseerder maar een prikkertje erin kan wel helpen - of een spaghetti stokje. Floral wire lijkt me niks, dat krijg je er nooit meer uit als iemand het toch wil opeten.
Tja en wedstrijden... daarvoor zul je toch echt de reglementen voor moeten lezen ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Wendy heeft ergens rond de T&T beurs uitgelegd hoe langnek is gemaakt; even zoeken... (als ik tijd, zin en gelegenheid heb zal ik het voor je doen ;)).
Wedstrijden zijn er nog niet zo heel veel, dus dat verschilt per organisator.

Ik gebruik zelf absoluut geen sat

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik gebruik ook spaghetti of chocosticks, liever geen cocktailprikkers omdat iemand die niet weet dat het er in zit en het nogal onhandig eet, zich kan verwonden. (Geldt met name voor kinderen, en ik heb er zelf drie..:D ) De Taart & Trends wedstrijden verboden het gebruik van niet-eetbare materialen, maar de wedstrijd van I Love Cake weer niet. De regels van het Dutch Cake Event ken ik nog niet, die zou je er even op kunnen nakijken. Volgens mij worden de taarten daar ook aangesneden en gegeten, dus zou ik zelf het zekere voor het onzekere nemen en geen stokjes gebruiken, ook al is het toegestaan. Ik zou het in elk geval expliciet melden...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Ik heb er net even de regels op nageslagen: http://www.dutchcakeevent.nl/
Maar er staat heel duidelijk dat de taarten niet eetbaar hoeven zijn. Ik geloof dat ik me ook vergist heb over het aansnijden, ik kan het ieg nergens terug vinden ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Nou, dat is in ieder geval een begin....
Heel erg bedankt allemaal voor de tips etc. !!
Marianne en Jozien.....ik ben misschien nog een beetje (te) groen, maar wat zijn chocosticks en sugar-sticks? Waar koop je die of hoe maak je die??

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Chocosticks zijn wat het klinken te zijn: sticks van chocolade ;) Te koop bij de supermarkt. Sugarsticks maak ik van pastillage, of als ik er op tijd aan denk, van rolfondant met tylose dat ik lang (lees: week of zo) laat drogen. Je maakt dan rolletjes, al dan niet met de sugargun.

8

Marianne schreef:

Chocosticks zijn wat het klinken te zijn: sticks van chocolade ;) Te koop bij de supermarkt. Sugarsticks maak ik van pastillage, of als ik er op tijd aan denk, van rolfondant met tylose dat ik lang (lees: week of zo) laat drogen. Je maakt dan rolletjes, al dan niet met de sugargun.

Marianne, zijn die sugarsticks dan nog eetbaar (lekker)? Ik wil dat ook gaan gebruiken in een bestelling voor volgende week, maar ik twijfel of ik erbij moet zeggen dat ze die sugarsticks niet moeten eten. Zelf lijkt het me nl. niet echt smakelijk.

groetjes, Ageeth

9

Eetbaar wel, lekker niet echt. Tenminste, die van pastillage zijn beter te pruimen dan van versterkte rolfondant, dat dan weer wel. Ik zou het sowieso z

10

Marianne schreef:

Eetbaar wel, lekker niet echt. Tenminste, die van pastillage zijn beter te pruimen dan van versterkte rolfondant, dat dan weer wel. Ik zou het sowieso z

groetjes, Ageeth

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Boetseersels ondersteunen....hoe?